”Asta e solutia, liniile de cale ferata trebuie sa fie duse in subteran. Sigur, se va realiza o conexiune cu unele puncte cheie ale orasului Gara de Nord si Gara de Est, Mall, Aeroportul, toate vor fi legate pe un traseu rapid, subteran. Tehnologia actuala permite sa se faca repede acest proiect. Sunt acele utilaje cartita care strapung muntii, marile si lasa in urma lor tuneluri”, a spus Robu.
Primarul a spus ca exista varianta ca linia ferata sa fie mutata in afara orasului, insa nu este sigur ca in 20 de ani aceasta nu ar reveni in mijlocul unei aglomerari urbane, avand in vedere dezvoltarea continua.
”Singura modalitate este aceasta. Sigur, mai exista varianta sa duci calea ferata in afara orasului, dar ce inseamna asta? Cand ea a fost postata unde e acum era in afara orasului. Peste 20 de ani poate constatam ca ajunge peste jumatatea unei aglomerari urbane. Poti sa iti permiti sa duci calea ferata asa, oriunde?”, a spus primarul.
Robu spune ca a prins curaj cu acest proiect dupa o vizita la Barcelona.
”Am prins curaj sa insist cu aceasta idee dupa o vizita la Barcelona. Specialistii de acolo mi-au spus sa nu am ezitari. Apoi am fost la Karlsruhe, unde tocmai se sapa sa duca toate liniile de tramvai in subteran”, a mai spus el.
Din nou, primarul nu a vrut sa intre in detalii, cum ar fi posibilitatea efectiva de a se construi aceste tuneluri data fiind asezarea Timisoarei pe o veche mlastina, adica pe un teren malos si plin de apa.
Nicolae Robu a mai spus ca in portofoliul de proiecte 2014-2020 va exista si acest proiect care va fi facut, cel mai probabil, in colaborare cu CFR-ul.
”Vom vedea daca specificatiile exercitiului financiar vor face eligibil un astfel de proiect. Oricum, eu voi milita pentru promovarea lui pe orice sursa de finantare pe care o voi putea identifica. In curand voi face cunoscut si portofoliul de proiecte pe 2014-2020”, a mai spus primarul.