TIMISOARA. Sistemul Trafic Management ii da batai de cap primarului Nicolae Robu. De fapt nu sistemul in sine, ci oamenii care lucreaza in centrul de comanda si se ocupa de monitorizarea si fluidizarea traficului in oras.
Finalul verii si a perioadei de concedii a facut ca traficul in Timisoara sa se aglomereze inca de la inceputul lunii septembrie, iar odata cu inceputul noului an scolar, imbulzeala va creste, iar soferii vor fi din ce in ce mai agitati pentru ca vor petrece mai mult timp la semafoare. Edilul nu este multumit de abordarea pe care o au specialistii din centrul de coordonare al traficului, si de faptul ca pe unele zone din Timisoara nu se mai aplica principiul undei verzi.
„Sunt suparat pe specialistii care gestioneaza sistemul, dar nu o sa le mearga la nesfarsit, pentru ca ei se incapataneaza sa aplice optimul monocriterial. Spun ca pe ei ii intereseaza ca timpul necesar cuiva sa mearga cu masina dintr-un punct in altul, sa fie cat mai mic si atunci mergem pe control adaptiv, care intr-adevar asigura asta… Ai plecat de la un semafor pe verde, te opresti la urmatorul. Stai foarte putin e adevarat, dar te opresti. Apoi pleci din nou, treci de al doilea, dar la al treilea te opresti din nou, iarasi foarte putin. Per ansamblu, timpul necesar pentru a ajunge dintr-un punct A in punctul B, cu o asemenea abordare, in care te opresti des, dar stai putin e de exemplu in 3 minute. Cu o alta abordare, aceea a undei verzi, stai mai mult la un semafor, dar cand ai plecat le gasesti pe celelalte pe verde, timpul total poate fi 1 minut de exemplu, nu ai 3, dar patru minute consumate, insa ai conformt. Nu esti sicanat ca trebuie sa te opresti, nu-ti soliciti cutia de viteza. Ba scotand masina din viteza, franand, accelerand, iar cand accelerezi produci noxe”, a declarat primarul Nicolae Robu.
CITESTE SI: Austrieci, calauze pentru migranti la Moravita. Cum au ajutat un turc pe care voiau sa-l aduca la Timisoara
Edilul spune ca el nu este adeptul solutiei propuse de specialisti.
„Am vorbit despre nevoia abordarii multicriteriale a problemei de optim, si le tot spun. Ei se incapataneaza si demonstreaza ca timpul este mai scurt asa. E adevarat ca e mai scurt, dar sunt convins ca oricine prefera putin timp in plus, dar sa aiba confortul undei verzi si sa nu solicite masina, sa nu produca noxe si zgomot… Cand ai trecut de 10-15 masini pe o banda, la semafor, cand s-a facut unda verde, atunci prinzi pana la capat. Nu are nicio legatura cu ora, ca e de varf sau nu. Se merge pe pachete de masini indiferent de ora„, a declarat primarul Nicolae Robu.
Unda verde in Timisoara este asigurata pe cateva tronsoane de drum, conform edilului: pe bulevardul Take Ionescu, pe sensul de iesire din oras, pe bulevardul Liviu Rebreanu, pe Calea Aradului, Calea Lipovei si pe traseul Podul Michelangelo-Spitalul Judetean.