TIMISOARA. Dupa ce la inceputul lunii iulie anunta ca intentioneaza sa dedice o banda transportului public din centrul orasului catre Spitalul Judetean, administratia Fritz a lansat si prima licitatie.
Primaria cauta o firma care sa realizeze Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic, iar pentru asta a pus la bataie peste 81.000 de euro.
Pana la termenul limita de joi, 19 august, insa, nimeni nu a depus vreo oferta. Aceasta si dupa ce in spatiul public s-au iscat vii reactii cu privire la necesitatea cheltuirii acestor bani de catre Primaria Timisoara, in conditiile in care o astfel de banda dedicata mijloacelor de transport in comun deja exista.
Conform anuntului lansat in 10 iulie Sistemul Electronic de Achizitii Publice, firma care avea sa castige aceasta licitatie avea de prestat urmatoarele servicii: „expertize tehnice asupra infrastructurii stradale, întocmirea studiului de fezabilitate conform H.G. nr. 907/29.11.2016 actualizata, (inclusiv studiu topografic, studiu geotehnic, documentatii cadastrale, studiu de trafic/de circulatie etc.) si a documentaţilor pentru obţinerea tuturor acordurilor si avizelor stabilite prin Certificatul de Urbanism, elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrarilor si obtinerea Autorizatiei de construire, elaborarea proiectului tehnic si asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada desfasurarii procedurii de achizitie a lucrarilor de execuţie (pentru formularea de raspunsuri la clarificari si in calitate de expert cooptat) si pe parcursul executiei lucrarilor pana la finalizarea implementarii proiectului si predarea proiectului As Built pe specialitaţi, la receptia lucrarii„.
SF-ul si PT-ul ar fi trebuit realizate in 6 luni, iar suma prevazuta in anunt, de la bugetul local, pentru documentatii, era de 336.135 lei fara TVA, adica peste 81.000 de euro cu TVA.
In Bugetul Timisoarei pe 2021, pentru asta administratia Fritz alocase doar 50.000 de euro.
Ramane de vazut daca primaria va relua aceasta licitatie.
***
Va reamintim, in acest moment, pe strada Cluj, de la Michelangelo si pana la Casa Tineretului, exista o banda dedicata mijloacelor de transport in comun si taximetrelor. Inainte ca aceasta artera sa devina cu sens unic, pentru o vreme, fosta administratie dedicase o banda troleibuzelor, taxiurilor si ambulantelor, in sensul catre centru. Ulterior, odata cu santierul de pe Aleea Ripenisa, a reconfigurat traficul, astfel incat din centru catre Spitalul Judetean se merge pe un singur sens, pe 4 benzi, iar cea dedicata mijloacelor de transport in comun e folosita si de ceilalti soferi. Cu totii spun ca pe acest sector de drum din Timisoara este poate cea mai buna ‘unda verde’, traficul fiind unul fluent chiar si in perioadele aglomerate.