TIMISOARA. Dupa ce saptamana trecuta a fost desfiintata banda temporara de circulatie a masinilor din zona Catedralei Mitropolitane, pentru ca soferii sa nu mai poata vira la stanga spre Spitalul de Copii si de pe liniile de tramvai, inghesuindu-i inapoi pe o singura banda, urmeaza o noua masura in sudul orasului, menita, spun reprezentantii primariei, sa usureze circulatia mijloacelor de transport.
Astfel, urmatoarele modificari se vor produce in zona Dambovita, in apropiere de intersectia cu Calea Sagului. Tramvaiele care vin dinspre depou si circula spre Spitalul Judetean, adeseori trebuie sa astepte in spatele masinilor care circula pe linii pentru ca una dintre benzile drumului este ocupata cu masini parcate. In curand soferii nu isi vor mai putea lasa masinile acolo.
„Cumparam autobuze, cumparam tramvaie, lucram la un studiu, in momentul de fata, am inceput sa trebuie sa facem modificari pe ce inseamna trafic in asa fel incat sa prioritizam transportul public. Vom avea etapa doi de trafic management in care vor fi prinse acele bucati din sistem care lipsesc. Vom mai face mici modificari in sensul de a ilumina benzi de transport rutiere de pe linia de tramvai. O sa va dau un exemplu, pe bulevardul Dambovita, cum iesi inspre Rebreanu unde tramvaiul, la ora de varf, dimineata, sta si asteapta 15 minute de cand poate să iasa de pe Dambovita pana cand trece de intersectia cu Calea Sagului, situatie in care in momentul in care putem sa mutam banda unu cu dreapta, prin desfiintarea acelor locuri de parcare, si, in modul asta, sa avem un flux continuu. Mai sunt alte schimbari pe care le avem in vedere si pe care le vom anunta in curand. Vom face modificari sistemice pe intersectii ca sa ne asiguram ca prin Piata Traian si Piata Libertatii… in momentul asta viteza operationala a tramvaiului este de 11 km la ora si are multe opriri. Intentia este sa marim la 21 km/ora, sa avem doar 3 opriri„, a spus viceprimarul Ruben Latcau.
Chiar daca deja se formeaza cozi, edilul spune ca si desfiintarea benzii de circulatie de pe linia de tramvai de la Catedrala este, de fapt, o revenire la normal.
„Sunt mai multe zone punctuale in care s-au facut interventii in detrimentul transportului in comun, in vreme de santier. In momentul in care se lucra la pasajul Jiul, s-a permis accesul in statia de transport public pentru a face stanga langa Catedrala si s-a facut acea banda temporara pe Brediceanu peste linia de tramvai, aceea care nu ofera nicio siguranta nici pentru soferi nici pentru nimeni. Aceste lucruri s-au facut temporar, pe vremea lucrarilor la pasajul Jiul, iar ulterior ele nu au mai revenit la normal. Practic, s-a revenit la normal acum. In cazul Catedralei, cei care vor sa mearga catre pasajul Jiul pot face dreapta pe bretea, sa treaca pe sub pod si sa mearga pe strada Jiul„, afirma Ruben Latcau.