Opinia Timisoarei

Noi probleme pe drumul ce leaga Timisoara de Autostrada Vestului, prin Dumbravita. Cand va fi complet gata lucrarea

TIMISOARA. Drumul dintre Timisoara si Autostrada Vestului a fost largit la patru benzi de circulatie, cate doua pe sens, si nu s-au pierdut banii europeni, in ciuda mai multor intarzieri si piedici.
Insa, pana la finalizarea completa a intregii lucrari mai sunt cateva luni bune de munca.

CITESTE SI: A fost dat ordinul: Padurea din calea traseului de autostrada cu tuneluri pentru ursi, intre Lugoj si Deva, scoasa din fondul forestier. Proiectarea e gata, s-a cerut autorizatia de construire. Cand incep lucrarile in forta pe bucata lipsa, de nici 10 km, Margina – Holdea

Sunt unele discutii privind benzile de circulatie care, spun unii soferi, ar fi prea inguste, insa presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro de ce aceste benzi nu sunt mai late, asa cum si-ar dori conducatorii auto.

”Am promis ca o sa se circule pe patru benzi, adica terminam partea de covor asfaltic pana inainte de Craciun, si iata ca ne-am tinut de cuvant. Benzile nu sunt prea inguste, asa au fost obisnuiti soferii. Fata de benzile de autostrada sunt mai inguste si fata de drumul din exteriorul Dumbravitei, in localitate sunt mai inguste pentru ca si cladirile sunt mai apropiate de carosabil”, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean Timis.

Liderul CJT spune ca au aparut unele probleme pe care constructorul trebuie sa le remedieze. Este vorba despre caile de acces in gospodariile oamenilor care au casele la drumul principal.

”Avem 4 sau 5 cazuri unde, din cauza extinderii drumului, avem o panta foarte abrupta si va trebui sa rezolvam accesul la cetateni, acolo. Cu cat ne latim mai mult, cu atat problemele se extind la si mai multe gospodarii, mai ales pe anumite portiuni din interiorul Dumbravitei care sunt mai inguste ele din constructie, in vatra veche a satului. Extinzandu-ne, casele fiind sub nivelul asfaltului, daca asfaltul e mai departe, panta e mai lina, dar cand te apropii de casa, panta e mai abrupta, si e diferenta chiar si de 1 metru intre nivelul accesului. Si legatura cu trotuarul trebuie refacuta, portile oamenilor trebuie schimbate, deci e o problema pe care proiectantul o va rezolva. Nu puteam sa facem drumul mai ingust pe portiunea respectiva doar ca sa pastram accesele la acelasi nivel. Cred ca si cetatenii inteleg ca trebuie sa isi faca niste modificari pentru ca si investitia este de interes public general pentru toti. Iar cazurile particulare le rezolvam conform normelor si standardelor de proiectare”, a precizat Alin Nica.

Desi poate nu sunt atat de vizibile, mai sunt lucrari si in zona liniei ferate de la Giarmata.

”Tronsonul 2 este finalizat, de la Socar pana la Autostrada deja se circula. Mai sunt unele chestiuni la care se lucreaza. Nu se vad in teren, sunt de-a lungul caii ferate, partea de automatizare si legatura cu sistemul de gestionare a cailor ferate, tot noi facem aceasta automatizare”, spune pentru opiniatimisoarei.ro Alin Nica.

Intreaga lucrare va fi finalizata complet abia in primavara anului 2024.

”Pe tronsonul 1 vom lucra pana prin martie-aprilie. Pentru noi a fost important sa terminam cu partea cea mai costisitoare si principala componenta asteptata de oameni, structura rutiera si carosabilul, astfel incat, dupa ce trecem la marcaje, sa se poata circula neingradit fara niciun fel de problema. Celelalte lucrari, trotuare, iluminat, relocari de utilitati le putem face si in perioada urmatoare, in termenul ramas din contract. Portiunea de carosabil, asfalt si structura rutiera constituia cheltuiala eligibila in proiect si ne-am propus sa absorbim toti banii europeni si am reusit sa facem acest lucru”, a adaugat Alin Nica.

***

Extinderea la 4 benzi a soselei intre Timisoara si Autostrada Vestului este cel mai mare proiect aflat in implementarea Consiliului Judetean Timis cu bani europeni prin vechiul POR.

Valoarea contractului pentru „Modernizare DJ 691: Largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara și Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975)” este de aproape 20 de milioane de euro, din care putin peste 14 milioane euro bani europeni.

Ultimele imagini de pe santier, filmate de la inaltime, acum cateva zile, ne-au fost trimise de un cititor fidel opiniatimisoarei.ro, caruia ii multumim.

Exit mobile version