Posibilitatea de a achizitiona exterm de facil „prafuri magice” si alte buruieni, mai mult sau mai putin sintetice, a atras foarte multi cumparatori din randul tinerilor (naivi), petrecerile si zilele plicticoase fiind presarate cu „vise”. Astfel, consumul de etnobotanice, care in randul tinerilor romani a ajuns la cote ingrijoratoare, conform statisticilor cat si semnalelor de alarma trase de presa, a fost motivul care a determinat aceasta campanie la nivel national.
Nici Timisoara nu a putut lipsi de pe harta luptei pentru sanatatea morala si fizica a tinerilor romani. Mai multe echipe de militanti nationalisti au lipit afise cu mesajele „NU drogurilor! ‘Visele’ costa: VIATA si LIBERTATEA!” si „NU drogurilor! Mai devreme sau mai tarziu le afli pretul: viata si libertatea!”. Au fost acoperite mai multe zone din oras, dandu-se importanta mai ales locurilor din apropierea liceelor, tinerii neinformati fiind printre victimele predilecte ale „vanzatorilor de vise”.
“O aplecare catre simplicitate, catre biruintele fizice sportive, catre realitatile sangelui, o chemare catre operele de putere si de tarie ale naturii omenesti, catre zvacnirile infraconstiente din adancul uman, acestea vor fi atribute constitutive ale personalitatii romanului de maine.” ALEXANDRU CANTACUZINO – Romanul de maine – Conferinta tinuta la Congresul General Studentesc de la Craiova in aprilie 1935