TIMISOARA. Mult asteptata reorganizare a primariei poata sa inceapa. Prezentat in urma cu doar 4 zile, documentul a fost supus la vot pe lista de proiecte suplimentare, in sedinta extraordinara a Consiliului Local Timisoara, ce a avut loc marti dupa amiaza, si a trecut la limita, cu 16 voturi pentru, 4 abtineri si 4 voturi impotriva.
Dupa discutii de zeci de minute, contre si explicatii oferite pentru diferite pozitii ce urmeaza sa fie infiintate, conform noii organigrame a Primariei, alesii locali au decis sa dea mana libera municipalitatii spre reorganizare.
„Eu sunt increzator ca cine vrea sa ramana, daca are niste studii unde exista alte posturi vacante, va fi deschis.
In acelasi timp, vreau sa subliniez ca aceasta reorganizare nu este un test de performanta, este pe lege, dar trebuie sa si cantarim un pic si sa fim si consistenti. Noi credem ca performanta unor functionari publici trebuie imbunatatita, ca multi nu au aratat ce ar fi ttrebuit, ca pregatirea lor nu mai corespunde cu cerintele postului, si atunci trebuie sa tragem si concluziile. Nu putem pe de o parte sa spunem ca sunt prea multi si pe de alta parte sa ne miram ca schimbam cerintele pentru anumite posturi de conducere.
Pot sa va promit ca niciodata niciun nepot, verisor sau unchi sau matusa de-a mea nu va lucra in Primaria Timisoara. Aceste practici nu ma caranterizeaza si nu asta vreau. Nu ma intereseaza cu cine sunt ruda„, a tinut sa specifice primarul Dominic Fritz.
Nemultumiti de modul in care a fost facuta reorganizarea si de faptul ca nu au fost consultati de edil, reprezentantii celui mai mare sindicat din Primarie le-au cerut alesilor sa nu treaca proiectul, pentru a fi organizata o dezbatere publica pe marginea lui. Cum acest lucru nu s-a intamplat, urmeaza sa fie pornite actiuni in instanta.
„Asa ceva nu s-a mai intamplat, ca de vineri pana marti transparenta sa se manifeste in felul asta. Desi afirmati ca ati aplicat toate prevederile, nu le respectati. Proiectul de hotarare prezentat vineri, imi pare rau ca nu am sansa sa va solicit sa il retrageti, ca ati spus ca nu il retrageti. Dar o sa rog Consiliul Local sa dea un vot impotriva, dandu-i sansa domnului primar ca prin respingerea lui sa faca aceasta dezbatere publica. (…) Daca proiectul va fi aprobat, vom fi nevoiti sa contestam hotararea aprobata de dumneavoastra„, a spus liderul de sindicat Tiberiu Negrei.
Odata votata organigrama, autoritatile trebuie ca in 20 de zile sa elaboreze noul regulamentul de organizare si functionare, iar apoi sunt obligate sa respecte preavizul de 30 de zile pe care trebuie sa il acorde fiecarui angajat care este schimbat din functie, daca cumva nu accepta alt post.
Va reamintim, noua organigrama a primariei prevede tot atatea posturi cate sunt si acum in cadrul municipalitatii (644), insa din 27 de directii vor ramane 17. Se vor desfiinta 80 de posturi, majoritatea vacante, si se vor face 100 de angajari, a spus vineri primarul Dominic Fritz. De asemenea, vor aparea 9 manageri de cartier si un post de gradinar sef.