Zilnic se vor afla in circulatie 1378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decat in planul de mers 2011-2012.
In traficul intern s-a implementat mersul de tren cadentat pe rutele unde conditiile de circulatie si exploatare au permis acest lucru si unde traficul de calatori este cu preponderenta de naveta: Bucuresti Nord- Rosiori, Rosiori – Craiova, Constanta – Mangalia, Bucuresti Nord – Ploiesti, Ploiesti Sud – Urziceni, Buzau – Marasesti, Iasi – Ungheni Prut.
Pentru asigurarea mobilitatii si pentru desfasurarea unui transport de pasageri competitiv, e necesara realizarea unei retele de transport complet integrate, care sa puna in legatura diferitele moduri de transport. in acest sens, o solutie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadentat, care sa asigure legaturi frecvente intre marile orase ale tarii si capitalele de judet.
In traficul international s-au introdus doua noi trenuri cu destinatia Budapesta, de la Bucuresti Nord si de la Sighetu Marmatiei. Prin incheierea unui Contract de Colaborare intre operatorul national feroviar de pasageri din Romania – CFR Calatori si MAV Trakcio – operatorul feroviar de tractiune din Ungaria, traficului feroviar cu Ungaria va fi fluidizat prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internationale, utilizand o singura locomotiva intre Bucuresti si Budapesta.
In 2013 vor continua, pe de o parte lucrarile de reabilitare a liniei pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers ce va avea efect direct in diminuarea semnificativa a capacitatii de circulatie (pana la 50% pe zonele cu lucrari) si, pe de alta parte se vor deschide noi santiere de lucru pentru reabilitarea podurilor dunarene pe tronsonul Fetesti-Saligni si a tronsoanelor de cale ferata: Curtici – Simeria, Simeria – Coslariu si Coslariu – Sighisoara.
Realizarea acestor lucrari, absolut necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, va conduce la modificarea semnificativa a orariilor si rutelor trenurilor care circula pe aceste tronsoane, in sensul maririi duratelor de parcurs si a limitarii rutelor de circulatie (Ex : 1741/1742, 1633/1634, 1631/1632, 1823/1824 etc.).