TIMISOARA. Inca o amanare in privinta infiintarii noului Serviciu Public pentru Administrarea Parcarilor din Timisoara. Desi decizia ar fi trebuit supusa aprobarii in sedinta de consiliu de marti, proiectul va fi retras, intrucat a fost solicitata o dezbatere publica, ce va avea loc joi, 25 noiembrie.
Noul serviciu urmeaza sa aiba 87 de angajati si, practic, va prelua Timpark de la Societatea de Drumuri Municipale, salariati, echipamente si utilaje.
Sindicatul Liber al Angajatilor din Primaria Timisoara a cerut inca de saptamana trecuta organizarea unei noi dezbateri publice care sa aduca lamuriri in privinta organigramei noii structuri, respectiv legat de grila de salarizare a celor transferati.
Cel mai mare venit de la noul serviciu ar urma sa-l aiba directorul, care ar putea ajunge la cel mult 13.100 de lei brut. Directorul adjunct ar putea castiga cel mult 12.820, iar un sef de birou pana la 10.260. Pe de alta parte, un muncitor necalificat din cadrul noului serviciu au urma sa castige 2550 de lei brut.
Conform proiectului de hotarare, noul serviciu care va gestiona locurile de parcare ar urma sa fie controlat de primar ori viceprimar.
„Primarul conduce si controleaza Serviciul PubIic de Interes Local pentru Administrarea Parcarilor Publice din municipiul Timisoara – TIMPARK.
Primarul poate delega, prin dispozitie, unele atributii, conform legii, unuia dintre viceprimarii municipiului Timisoara.
Conducerea curenta a Serviciului PubIic de Interes Local pentru Administrarea Parcarilor Publice din municipiul Timisoara – TIMPARK este asigurat de catre directorul acestuia, acesta fiind subordonat Consiliului Local al municipiului Timișoara, Primarului sau unuia dintre Viceprimari, dupa caz.
In exercitarea atributiilor ce-i revin, directorul Serviciului PubIic de Interes Local pentru Administrarea Parcarilor Publice din municipiul Timisoara – TIMPARK emite decizii„, se arata in proiectul de hotarare privind infiintarea noului serviciu.
Va reamintim, rolul acestei noi structuri va fi acela de a gestiona tot ce tine de sistemul de parcare din Timisoara. In urma cu mai bine de o luna a fost organizata o dezbatere publica privind regulamentul dupa care va functiona sistemul.
Odata cu infiintarea Serviciului de Administrare a Parcarilor Publice, si tarifele de parcare vor fi majorate, dar si zonarea va fi diferita.
Mai exact, in zona centrala nu se va mai putea parca in baza abonamentelor, ci doar platind pentru fiecare ora, mai multe bulevarde si strazi vor intra, pentru prima data, in zona de plata si vor fi infiintate abonamente pentru parcarea rezidentilor, adica in parcarile din cartiere, intre blocuri.
Noile tarife vor fi supuse aprobarii consilierilor locali intr-o sedinta viitoare in care se va vota si noul regulament de parcare.
Inainte de aceasta, cei care doresc sa participe la dezbaterea privind infiintarea Serviciului de Administrare a Parcarilor din Timisoara pot transmite propunerile si sugestiile in scris, pe adresa Directiei Secretariat General – Serviciul Administratie Locala, sau in format electronic, la adresa: camelia.crisan@primariatm.ro., pana la data de 25.11.2021, ora 12.00.