Google vrea sa stie ce faci si cand nu esti la calculator. Gigantul testeaza un sistem care urmareste oamenii in lumea reala, nu doar in cea virtuala. Cum face asta? Pur si simplu „sta cu ochii” pe persoanele aflate la cumparaturi pe arterele principale dintr-un oras.
Potrivit Daily Mail, sistemul foloseste locatia persoanei pentru a putea determina in ce magazin se afla, pentru ca apoi sa verifice daca persoana respectiva a cautat o reclama a magazinului respectiv in mediul online inainte de merge la cumparaturi.
Google castiga aproximativ 100 de milioane de dolari intr-o singura zi prin vanzarea reclamelor (Google Ads) catre afaceri online, arata statistici recente citate de cotidianul britanic.
Dispozitivul de urmarire va tine evidenta ratelor de conversie din mediul oline atunci cand utilizatorul acceseaza o reclama in mod direct, sau cand viziteaza un site web prezentat intr-o reclama.
Google poate accesa deja anumite informatii despre utilizatori prin propriile aplicatii, precum versiunea pentru mobil a browserului Chrome, Google Maps, Gmail si Google+.
Sistemul testat de Google functioneaza in felul urmator: daca utilizatorii au serviciile de localizare activate („Location Services”) si au deschisa, in acelasi timp, una dintre aceste aplicatii in timp ce fac cumparaturi pe o artera principala a orasului, Google poate depista locul exact in care se afla. Precizia operatiunii creste, de exemplu, daca un client acceseaza serviciul Wi-Fi al unei companii.