Opinia Timisoarei

Nu avea nevoie de 4 benzi de circulatie, ci de un spatiu urban modern. Viceprimarul Timisoarei Ruben Latcau despre greselile din santierul de pe Maresal Prezan. Se muta stalpii de iluminat din dreptul parcului Padurice

FOTO: Valentin-Pokus Alex-Francisc

TIMISOARA. Greseli de proiectare si probleme cu retelele de sub trotuare. Au fost gasite o multime de neajunsuri pe santierul deschis pentru modernizarea si extinderea la 4 benzi a bulevardului Maresal Prezan din Timisoara, spune viceprimarul Ruben Latcau.

Proiectul acesta a fost marcat de la inceput de probleme grave. Sfarsitul anului trecut, cand am preluat administratia, ne-a prins cu acest proiect intr-o stare de blocaj. Din noiembrie am inceput clarificarea acestora si rezolvarea lor treptata.
Am sa enumar doar cateva din problemele gasite:
➡️Proiectul ignora faptul ca intre Martirilor si Versului exista o magistrala principala de termoficare. Dupa analize asupra istoricului de avarii si discutii cu Colterm, am facut ajustari ale amplasamentului care sa permita interventii pe magistrala cu minimum de spargeri
➡️Reteaua de electricitate pentru iluminatul public era absenta din devizul lucrarilor
➡️Prefabricatele pentru canalul pluvial de pe strada erau din plastic, fiind defapt prefabricate pentru spatii verzi si nu pentru sosele
➡️Canalele tehnice de pe trotuare au fost gresit proiectate – canalul tehnic se suprapunea cu retelele edilitare de sub trotuar
➡️Stalpii de iluminat public au fost amplasati in mijlocul trotuarului in dreptul parcului – constructorul a refacut fundatiile pentru stalpi si a inceput sa-i mute de pe pozitii
➡️De la Martirilor la Uranus nu era nici o zebra, pe o distanta de 500 de metri
➡️Pe portiunea dintre Versului si Martirilor trotuarul este lipit de bloc. Facem si aici o dispozitie pentru a introduce stresinile in canalul pluvial, nici acest lucru nu a fost inclus in proiectul initial.
Sunt convins ca vom avea aceleasi probleme de spatiu si intre Uranus si Versului, dar din pacate este prea tarziu pentru schimbarea totala a proiectului.
Cu siguranta vom mai gasi probleme si probabil in final acest proiect va avea multe elemente care nu ne vor multumi. Acest lucru este rezultatul direct al unei decizii neinspirate, aceea de a extinde la patru benzi un drum printr-un cartier rezidential, intr-un loc in care profilul stradal permite cu greu asta„, a precizat viceprimarul Ruben Latcau pe pagina sa de Facebook.

Edilul crede ca largirea bulevardului a fost din start o greseala. Latcau sustine ca nu era nevoie de inca o banda de trafic pe sens, ci doar de o noua configurare a carosabilului.

Deciziile pompieristice, luate in campanie sau in setea dupa „proiecte”, au impact pe termen lung. Acest bulevard avea intr-adevar nevoie de reabilitare capitala, dar nevoia nu era de o banda suplimentara, ci de un spatiu urban modern si de calitate. Prezan este un proiect gandit superficial la care ne straduim acum sa salvam ce se mai poate salva si le multumesc directiei tehnice si constructorului pentru asta. invatam cu totii de aici o lectie pentru viitor.
Conform contractului, data de finalizare a lucrarilor este anul viitor, dar atat eu cat si constructorul ne-am propus sa terminam lucrarile in acest an…. Proiectul de pe Constantin Prezan merge inainte. Munca la retelele de utilitati pe tronsonul dintre Martirilor si Sudului este aproape gata, a fost deja pus primul strat de asfalt. Mai asteptam pana la sfarsitul lunii interventii punctuale pe retele de la Aquatim si Colterm in intersectia cu Calea Martirilor respectiv Versului„, a mai precizat viceprimarul Timisoarei.

Primarul Dominic Fritz a anuntat in urma cu cateva luni ca pentru Maresal Prezan, Timisoara a primit de la bugetul national 18 milioane de lei.

Exit mobile version