Pana unde merge incompetenta? Declaratie surprinzatoare a ministrului Transporturilor vineri. Razvan Cuc spune ca in doua saptamani ar putea fi deschis traficul pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva, desi expertiza comandata de CNAIR nu este incheiata.
„Expertiza este spre finalizare. Cum s-a finalizat, deschidem lotul. Deci, e o problema de, as spune, doua saptamani pentru a deschide lotul 3″, a precizat la Deva ministrul Transporturilor, citat de hunedoaralibera.ro.
Acelasi Razvan Cuc a vizitat vineri dimineata tronsonul de autostrada si a apoi a sustinut ca fisura din carosabil, prezenta in apropierea nodului de la Holdea, anuntata de specialistii CNAIR ca fiind cea mai grava, s-a extins.
„Fisura s-a extins. Deci, as spune ca am avut dreptate prin deciziile pe care le-am luat la nivelul companiei si la nivelul ministerului. Vom da drumul traficului pentru ca odata finalizata expertiza, vom avea volumul lucrarilor care trebuie facute pe acest lot”, a explicat Cuc.
Daca e sa ne luam dupa ultimele precizari ale ministrului, care probabil stie mai multe despre expertiza inca nefinalizata, reiese in mod logic ca fisura cu pricina nu pune probleme atat de mari pe cat au sustinut reprezentantii CNAIR inca din august cand au inceput scandalul, au refuzat receptia si au rupt contractul cu constructorii. La fel nici pomelnicul de ‘neconformitati’ invocate de autoritati care au dus la hotararea de neclintit in privinta deschiderii circulatiei.
Intre timp, scandalul privind acest tronson de autostrada s-a mutat in instanta.
Asadar, ramane de vazut ce va releva expertiza CNAIR si daca lotul muzeu din Autostrada Lugoj – Deva va fi sau nu deschis in 2 saptamani, asa cum sustine ministrul Transporturilor.
Va reamintim, CNAIR a refuzat in luna august sa faca receptia lucrarilor si sa deschida traficul pe cei 21 de km de autostrada, invocand unele probleme de executie si lucrari nefinalizate, in principal fisura aparuta in carosabil la capatul dinspre Holdea.
Mai mult, au cerut constructorului sa ofere o garantie extinsa pe tot lotul de 10 ani, in loc de patru ani cum era prevazut in contractul initial.
In plus, ar fi existat si problema unui ecoduct in zona Branisca pe care statul nu l-ar fi platit. De precizat ca pe toata durata lucrarilor, constructorul a fost supervizat de un consultant/inginer angajat de catre CNAIR, cel care urmareste, face observatii si notifica beneficiarul de orice problema sau deficienta. Cu alte cuvinte, orice problema au invocat autoritatile pe final de contract, ea era cunoscuta cu mult dinainte.
Constructorii care au lucrat la Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, cei 21 de kilometri de autostrada intre Ilia si Holdea au facut lucrari „la mana a doua”, iar in acest moment tronsonul rutier din vestul tarii nu poate fi dat in folosinta, a declarat, acum 2 saptamani, Razvan Cuc, ministrul Transporturilor, in urma unei alte vizite pe autostrada.