TIMISOARA. Este stiut faptul ca se incapataneaza sa nu bata drumurile la Bucuresti ca sa obtina bani si avantaje pentru Timisoara pe la usile ministerelor de cand este primar. Sustine insa ca rezolva problemele orasului pe telefon.
Primarul Nicolae Robu anunta astazi, din Portugalia, ca a discutat cu ministrul Culturii si cu secretarul general al Ministerului Transporturilor cu care ar fi gasit niste solutii pentru chestiuni arzatoare ale orasului. Edilul nu ofera insa explicatii concrete legate de discutiile pe care le-ar fi avut cu cei doi.
„CONECTAT INTENS ACASĂ, CA DE FIECARE DATĂ CÂND SUNT PLECAT -DUPĂ CUM SE CUNOAȘTE: INCLUSIV CÂND SUNT ÎN CONCEDIU!-, AM AVUT ȘI ASTĂZI, ÎNCEPÂND DE LA ORA 6.45 -ORA DE-AICI, DIN PORTO, ORA 8.45, ACASĂ- MAI MULTE INTERVENȚII / DISPOZIȚII / COMUNICĂRI / DISCUȚII ÎN ȚARĂ
1. Cu mare bucurie, anunț că problema vaporașelor e pe cale de a se rezolva, astăzi, 20.04.2018, eu și d-na Secretar General al Ministerului Transporturilor, Elena Petrașcu, convenind ca Primăria Timișoara să pună la dispoziția Ministerului Transporturilor, ca sediu pentru viitoarea structură de tip regie “Administrarea Căii Navigabile Canalul Bega”, un spațiu corespunzător, în regim de comodat.
2. Cu o la fel de mare bucurie, mai anunț și că problema Muzeului Național al Revoluției Române din Decembrie 1989 este pe cale a fi rezolvată, astăzi, eu având o discuție telefonică pe această temă, dar și pe tema proiectului “Timișoara Capitală Europeană a Culturii în 2021”, cu dl. Ministru al Culturii și Identității Naționale, George Ivașcu
Dacă vă bucurați de aceste vești și susțineți cele două proiecte, dați Like„, a notat scurt si probabil cuprinzator, dupa parerea sa, primarul Nicolae Robu.
Daca in primul caz discutia s-a redus la alocarea unui spatiu, in celalalt, edilul nu spune absolut nimic nici despre cum ar putea sprijini ministrul Culturii cu adevarat amenajarea Muzeului Revolutiei, iar despre banii pe care ar trebui sa-i aloce pentru Capitala Culturala, iarasi niciun cuvant. E de asteptat ca primarul Robu sa detalieze in urmatoarele zile discutiile telefonice avute pe la ministere.
Pentru ca nu exista autoritatea de administrare a Canalului Bega, deocamdata, vaporasele cumparate cu peste 2 milioane de euro de Primaria Timisoara nu asigura curse de transport public pe Bega, ceea ce face ca proiectul de reabilitare a malurilor Begai sa fie nefunctional. Daca ambarcatiunile nu pornesc la drum pana in 30 iunie, Primaria Timisoara ar putea inapoia cele 6 milioane de euro bani europeni in acest proiect. Aceasta dupa ce a primit deja a doua pasuire.
Problema este acum in gradina Guvernului care trebuie sa dea o ordonanta, care sa modifice mai multe legi, iar astfel sa faca posibila infiintarea acelui organism care sa gestioneze activitatea pe Canalul Bega in zona Timisoarei, pe o lungime de aproximativ 9 kilometri, de la Uzina de Apa si pana la Podul Modos.