TIMISOARA. La aproape 3 ani de cand s-a semnat contractul si la exact un an si jumatate de la inceperea lucrarilor, la Pasajul Solventul de la Timisoara nu duduie motoarele utilajelor, iar de sub cele 10 linii de cale ferata nu s-a scos pana acum nicio cupa de pamant.
In decembrie 2021 primaria preda amplasamentul catre constructori, insa situatia pe santier dupa atata vreme arata ca nu e nicio sansa ca obiectivul sa se incheie la termen. Lucrarile bat pasul pe loc de luni bune, iar, conform contractului, primele masini si tramvaie ar trebui sa treaca prin Pasajul Solventul in ianuarie 2024.
2 excavatoare, unul galben si celalalt albastru, pot fi vazute cand si cand la treaba, muncind anemic, dupa cum o arata imaginile surprinse pe santier zile la rand.
Mai in gluma, mai in serios, unii timisoreni care au urmarit activitatea de pe santier spun cu amaraciune ca „unul dintre utilaje lucreaza in zilele cu numar par, iar celalalt in zilele impare„.
FOTO: Forum STPT si Forum peundemerg.ro
Cu chin s-au turnat peretii de sustinere la capatul dinspre fosta platforma industriala, au fost relocate retele de utilitati in zona platformei industriale si catre Calea Bogdanestilor, s-au montat armaturile grinzii de coronament si s-au facut sapaturi pentru drumul de acces in viitorul pasaj.
In zona dinspre cartierul Ronat s-a realizat tot in urma cu luni ‘canalul de ghidare’, a fost montata grinda de dirijare pentru viitorul perete mulat, de sustinere, iar de atunci nu s-a mai miscat mare lucru.
Peisajul de pe santier seamana izbitor de tare cu cel pe care opiniatimisoarei.ro vi-l prezenta la jumatatea anului trecut ori la finele lui 2022 sau in martie 2023, dupa cum puteti vedea mai jos: 31 martie si 20 mai.
Si imaginile de pe santier, filmate de la inaltime cu drona, in urma cu exact o luna, pe 20 mai, ne-au fost trimise de un cititor fidel opiniatimisoarei.ro, caruia ii multumim.
In acest ritm, nu e nicio sansa ca in ianuarie 2024 timisorenii sa poata folosi pasajul macar rutier pentru a evita aglomeratia atunci cand vor sa treaca din sudul spre nordul orasului si invers. Despre infrastructura pentru tramvaie din acelasi pasaj nici n-are rost sa mai vorbim.
In februarie, reprezentantii Primariei Timisoara anuntau si ca au semnat contractul pentru finantarea proiectului de infrastructura si cu bani de la Guvern. 43 de milioane de lei a primit administratia Fritz prin Programul National Anghel Saligny pentru a duce la bun sfarsit mult asteptatul pasaj.
Investitia cuprinde un drum care subtraverseaza liniile de cale ferata si include o linie dubla de tramvai, piste de bicicleta, trotuare si doua benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersectia cu strada Garii se va realiza un sens giratoriu, care-l va inlocui pe cel existent.
La jumatatea lunii decembrie 2021, Primaria Timisoara a predat amplasamentul catre antreprenorul care trebuie sa construiasca Pasajul Solventul, pe sub cele 10 linii de cale ferata, aceasta dupa ce contractul cu constructorul fusese semnat inca din septembrie 2020, asocierea formata din Spic Internazionale (lider/ Italia) Pod-Proiect (Iasi)- Sylc Con Trans (Arad), cu alti 7 subcontractori, asociere care a castigat licitatia organizata acum 4 ani.
***
Pasajul Solventul urmeaza sa faca legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata.
Conform proiectului, prin Pasajul Solventul va fi construita o linie de tramvai, amplasata pe axul drumului, care va face legatura intre linia de pe Calea Bogdanestilor si, candva, cu o linie de tramvai noua pe strada Garii.
Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie 2020, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.
Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.
Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87.
Lucrarile cuprind:
– Executia unui pasaj rutier inferior, perpendicular pe axul caii ferate, care va face legatura intre Calea Bogdaneştilor şi strada Garii şi include: o platforma cu o linie cale pentru tramvai amplasata in mijlocul carosabilului; cate 2 benzi de circulatie pe sens de o parte şi de alta a platformei tramvaiului; trotuare pietonale si piste pentru biciclisti amplasate pe ambele parti. Pasajul va avea o lungime de traversare pe sub liniile de cale ferata de 65 de metri(10 linii cale) si o lungime totala de 87,10 metri.
– Amenajarea bretelelor carosabile la pasaj prin amenajarea strazilor Cassian Munteanu si Barierei in perimetrul pasajului-carosabil si trotuare, amenajarea Caii Bogdanestilor-carosabil la 4 benzi de circulatie, linii de tramvai, noi locuri de parcare si un sens giratoriu in intersectia cu strada Garii, amenajarea strazii Garii, prin refacerea partii carosabile la 4 benzi de circulatie rutiera si linii de tramvai.
– Refacerea si extinderea retelelor de utilitati, alimentare cu apa, canalizare, retea electrica pentru iluminat public si sustinerea liniei de contact pentru tramvai.
– Amenajarea a 5534 mp de spatii verzi.