TIMISOARA. De la inceputul lunii decembrie, avem un nou serviciu de gestionare a parcarilor din Timisoara. Mai e nevoie insa si de un regulament dupa care se va asigura administrarea zonelor de parcare si a abonamentelor, iar acesta e programat sa fie aprobat la inceputul anului 2022.
Astfel, va exista o perioada de tranzitie de la vechiul Timpark la noul sistem, astfel ca in ianuarie si februarie 2022 nu se va plati parcarea in oras decat in zona verde din centrul Timisoarei.
„Zona Verde ramane in continuare valabila si toate parcarile care sunt in Zona Verde vor fi cu plata. Parcarile din cartiere vor fi gratuite timp de doua luni de zile, pana cand va intra in vigoare noul regulament, cel mai probabil de la 1 martie. Practic nu exista niciun impact asupra cetatenilor. Nu se vor plati abonamente, ci doar parcarile din zona verde se vor plati, in acest interval, pana la 1 martie„, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro viceprimarul Ruben Latcau.
In 7 decembrie, Consiliul Local a aprobat, la limita, infiintarea Serviciului Public pentru Administrarea Parcarilor din Timisoara. Acesta va avea 87 de angajati si, practic, va prelua Timpark de la Societatea de Drumuri Municipale, cu salariati, echipamente si utilaje.
Tocmai numarul de angajati al noului serviciu a pricinuit o serie de dezbateri, intrucat consilierul local din partea PNL Dan Diaconu considera ca numarul maxim de salariati este depasit in raport cu ce prevede legea in cazul serviciilor de acest gen.
Pe de alta parte, consilierul PSD Radu Toanca a anuntat ca va cere un punct de vedere al Prefecturii pentru ca, sustine el, proiectul de hotarare ar fi avut nevoie de votul a doua treimi dintre alesii locali, si nu doar de majoritatea simpla, respectiv 14 voturi pentru, atatea cate a si obtinut administratia Fritz de la toti consilierii USR (13) plus cel dat afara din PNL, Raul Ambrus, care asigura de luni bune voturile necesare pentru proiectele useristilor contra unor favoruri facute apropiatilor sai.
Odata cu infiintarea, noul serviciu va gestiona locurile de parcare si va fi condus si controlat de primarul Dominic Fritz, acesta putand sa delege unele atributii unuia dintre viceprimari.
De asemenea, infiintarea si functionalizarea Serviciului de Administrare a Parcarilor Publice vine dupa ea si cu o majorare a tarifelor de parcare, dar si cu modificarea zonelor in care se aplica taxarea.
Mai exact, in zona centrala nu se va mai putea parca in baza abonamentelor, ci doar platind pentru fiecare ora, mai multe bulevarde si strazi vor intra, pentru prima data, in zona de plata si vor fi infiintate abonamente pentru parcarea rezidentilor, adica in parcarile din cartiere, intre blocuri.
Parcarile dintre blocuri si nu numai vor fi platite abia din martie
Noile tarife vor fi supuse aprobarii consilierilor locali intr-o sedinta din luna ianuarie in care se va vota si noul regulament de parcare.
„Calendarul este următorul:
In primele doua luni din 2022, pe perioada de tranziție între vechiul model de gestiune și noul model, tarifarea va fi aplicată doar pentru Zona Verde, în centrul orașului. În ianuarie și februarie nu se va plăti parcarea în cartiere. Va exista o campanie de informare a TimPark pentru ca toți cetățenii să se obișnuiască cu noul regulament„, preciza viceprimarul Ruben Latcau si pe pagina sa de Facebook in urma cu cateva saptamani.
Iata noile tarife de parcare in Timisoara propuse de administratia Fritz!
Lista strazilor incluse in noul Serviciu de parcare la Timisoara si zonele de tarifare in care se gasesc