Reprezentantii Timisoarei au prezentat un plan de reabilitare a liniilor de tramvai la Congresul International al Transportatorilor Publici din Dubai, dar si planurile de viitor ale transportului public din oras.
„Ne-am dus cu un material pe care l-am difuzat pe la standuri, care are la baza viziunea 2030, pe care am facut-o impreuna cu un institut din Germania si proiectele majore ce vizeaza reabilitarea retelelor de tramvai din oras. Unele lucrari sunt introduse in proiecte, unele cu finantare europeana. Am prezentat si Centrul intermodal de la Remetea Mare”, a declarat primarul Gheorghe Ciuhandu.
Edilul s-a laudat celor din Dubai cu modernizarea transportului din Timisoara, mai ales pentru a trezi interesul investitorilor straini. A purtat discutii si pe tema achizitiei de tramvaie. Cel mai probabil, spune Ciuhandu, caietul de sarcini pentru licitatie va fi finalizat in aceasta vara, pentru ca la anul sa se poata cumpara tramvaie noi.
Mai mult ca sigur insa, banii pentru tramvaiele ce vor circula prin Timisoara si pentru vaporasele ce vor naviga pe Canalul Bega vor fi imprumutati de la banci europene. Primarul a fost surprins de luxul din Dubai.
„Avem deja discutii cu diverse banci publice europene si cu banci private. Timisoara este angrenata in anumite proiecte, doreste sa achizitioneze tramvaie. Ne-am informat si despre piata acestor vaporase. Ne-am dori ca la anul, aceasta linie de transport pe Bega sa fie functionala. Oferta este destul de larga, insa este o alta lume acolo. Produsele ce se ofertau acolo erau la preturi pe care noi nu ni le putem permite, de un milion de euro sau chiar mai mult. Sunt instalatii conexe, aer conditionat si anumite facilitati care sunt chiar de lux. Am testat si noi piata europeana, si acolo preturile sunt accesibile”, a mai spus Gheorghe Ciuhandu.
Cat despre vaporase, pentru inceput vor fi numai 2, nu 4 asa cum se laudase viceprimarul Sorin Grindeanu. „In prima etapa cred ca vom achizitiona 2 vaporase, dupa ce vom termina si acostamentul”, a conchis primarul.