TIMISOARA. Sa nu patrunda praful, temparatura sa nu coboare niciodata sub 5 grade, control pe umiditate si pazita de incendii. Sunt cerintele principale pentru amenajarea unei hale speciale in care sa fie asigurata mentenanta pentru toate cele 21 de tramvaie noi ce vor ajunge la Timisoara de la firma Bozankaya din Turcia.
La prima strigare, nicio firma nu a fost interesata sa intocmeasca documentatia si proiectul tehnic, astfel ca licitatia lansata de Primaria Timisoara a fost anulata si reluata, dupa ce suma a fost dublata. Cea de-a doua procedura s-a finalizat, iar acum municipalitatea a iscalit si contractul.
Proiectantul va trebui sa intocmeasca doua variante pentru viitoarea hala de revizii si reparatii si sa obtina autorizatia de construire si alte documente. Are 6 luni la dispozitie sa finalizeze desenul.
Contractul pentru DALI (Documentatie pentru Avizarea Lucrarilor de Interventie) si PT (Proiectul Tehnic) este de 58.000 de lei fara TVA, adica aproape 14.000 de euro cu TVA si a fost semnat cu firma Professional Engineering Consulting SRL, infiintata vara trecuta in sectorul 1 din Bucuresti, dar care a reusit performanta de a incheia, in doar cateva luni, zeci de contracte cu statul, in aproape toata tara, pentru lucrari prestate primariilor, consiliilor judete, inspectoratelor pentru situatii de urgenta, samd.
In toamna, firma a mai iscalit un contract cu Primaria Timisoara pentru proiectarea reamenajarii strazii Crizantemelor.
Odata documentatiile si proiectul tehnic intocmite, se va trece la etapa de amenajare a halei, cand se va lansa o noua licitatie pentru gasirea unui constructor.
Cladirea in care se va face candva revizia noilor garnituri e planuita sa fie amenajata pe un teren al STPT la depoul din Dambovita.
Hala va avea regim de parter inalt si o groapa de fundare care sa sustina 18 tone, pardoseli anticorozive si antiderapante, hidroizolatii etanse, tamplarii etanse rezistente la foc si cu protectie la praf.
De asemenea, sunt prevazute 12 elevatoare si un pod rulant cu panou de control.
Temperatura interioara in hala de mentenanta trebuie sa fie mai ridicata de 5 grade Celsius, intrucat va adaposti si aparatura electronica ce va fi utilizata la verificari si revizii de specialitate, iar aceasta trebuie sa functioneze in conditii optime.
Va reamintim, dintre cele 21 de tramvaie comandate la firma Bozankaya din Turcia, 3 au ajuns deja la Timisoara, insa doar unul se afla in circulatie, pe linia 1.