TIMISOARA. Intarziere-record la predarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Timisoara – Moravita (A9), care ne va lega de Belgrad.
CNAIR a aprobat proiectantului o noua prelungire a contractului, astfel ca Search Corporation, firma care trebuie sa realizeze studiul, are ca nou termen pentru predarea documentatiei tehnice luna octombrie 2024. Astfel, intarzirea fata de termenul initial, care era in mai 2022, ajunge la doi ani si jumatate, arata cel mai recent raport de monitorizare pe care l-a publicat Compania de Drumuri, noteaza Economedia.ro.
Autostrada urmeaza sa aiba o lungime de 73 km, iar in functie de loturi, termenele de executie prevazute in contract ar trebui sa fie cuprinse intre 24-30 de luni.
Daca proiectantul va reusi, totusi, sa livreze documentatia tehnica in octombrie 2024, vor fi trecut 53 de luni de la ordinul de incepere, ceea ce inseamna mai mult decat durata de executie a oricarui contract de autostrada atribuit in Romania.
La jumatatea anului trecut, atunci cand „s-a pus borna” de la Moravita – Vatin (terminalul din prima vama Romania – Serbia pe un drum de mare viteza), Search avea termen de predare aprilie 2024 si era la prelungirea cu numarul 10. in decurs de doar 6 luni s-au mai adaugat inca doua acte aditionale si s-a ajuns la termenul octombrie 2024. In prezent, CNAIR a aprobat proiectul pentru sectorul 4, iar in analiza este documentatia pentru lotul 5 si vama Moravita.
Va reamintim, in iunie 2022, Romania si Serbia semnau Acordul pentru Autostrada A9, iar peste un an specialistii din cele doua tari au stabilit si amplasarea noului punct de trecere a frontierei de la Moravita/Vatin, unde a fost amplasata, simbolic, o borna kilometrica, pe locul viitorului punct de frontiera.