TIMISOARA. Parca-i blestemat segmentul de nici 10 km ramas nefacut pe Autostrada Vestului, intre Lugoj si Deva.
Lucrarea preluata de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu pentru a fi, in sfarsit, finalizata, aflata acum in proiectare, se loveste de o noua chestiune birocratica ce trebuie rezolvata cat mai urgent.
O suprafata de padure de 18 hectare, aflata de-a lungul a 2 km din traseu, trebuie scoasa din fondul forestier si defrisata pe segmentul Margina – Holdea. Iar asta se poate face doar printr-un ordin de ministru.
Aceasta, intrucat, de-a lungul anilor, a fost revizuit Acordul de Mediu, a aparut ‘necesitatea’ realizarii tunelurilor pentru ursi, s-a schimbat solutia tehnica si nu a mai fost facuta defrisarea, intrucat s-a asteptat varianta… cu adevarat finala de traseu inainte sa fie taiata padurea, in conditiile in care trebuie marcat fiecare copac ce are sa cada sub drujbe.
Pana in acest moment, in paralel cu proiectarea fragmentului de autostrada care se incheie in aceasta toamna, muncitorii firmelor lui Umbrarescu au realizat decopertarile pentru care nu aveau nevoie de autorizatii speciale si asteapta unda verde de la Bucuresti sa poata trece la defrisare. Lucrarile in forta ar putea incepe in noiembrie.
„Proiectarea nu s-a finalizat inca, este in termen. Dupa ce se va finaliza, trebuie obtinuta Autorizatia de Construire. In paralel, se asteapta ordinul de ministru pentru scoaterea din fondul forestier a restului de padure. Pana acum, s-a facut decopertarea in zone in care nu a fost nevoie de ordin. Constructorul a estimat ca in noiembrie va incepe lucrarile„, spune pentru opiniatimisoarei.ro Alina Sabou, purtator de cuvant al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
Imagini surprinse de la inaltime, intre Margina si Holdea, ne-au fost trimise de un cititor fidel opiniatimisoarei.ro, caruia ii multumim.
Va reamintim, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA.
In 5 decembrie s-a dat ordinul pentru inceperea proiectarii pentru care au fost alocate 9 luni.
Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva.
Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale cu cate o cale de circulatie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.
Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Timisoara pana la Sibiu.