TIMISOARA. „Uita o carte undeva” este indemnul unei nou campanii internationale de promovare a lecturii, pornita din Quebec si ajunsa acum si in tara noastra.
„Acest eveniment social de anvergura se inscrie in sirul altor activitati de promovare a lecturii si este considerat ca fiind un fenomen social original, dinamic si chiar necesar pentru orice societate, pentru ca astazi cu noile tehnologii care ne inunda viata avem tendinta sa citim din ce in ce mai putin. Astfel, pe retelele sociale exista mai multe evenimente create in acest sens, fie la nivel mondial, european sau local cum este cazul evenimentului nostru”, spun organizatorii evenimentului.
Practic, cei care vor sa participe la promovarea lecturii trebuie sa ia o carte cu ei si sa o lase fie pe o banca, fie in parc sau orice alt spatiu public, pentru ca altcineva sa o gaseasca. Iar cei care „uita” cartile trebuie sa lase si un mesaj pentru viitorul proprietar.
Dupa ce a pornit din Quebec, evenimentul s-a raspandit la nivel mondial. Tari precum Luxembourg, Albania, Irlanda, Brazilia sau Germania s-au alaturat campaniei pornite pe un site de socializare si a adunat, pana acum, 60.000 de mii de persoane care doresc sa participe la promovarea lecturii.