TIMISOARA. Teoretic, iarna nu va mai lua prin surprindere Primaria Timisoara. Dupa ce prima licitatie a esuat, fiind anulata, la a doua licitatie o firma si-au depus oferta pentru a prelua acest serviciu. Urmeaza ca acum oferta sa fie evaluata, iar, daca aceasta respecta intrutotul caietul de sarcini, va putea fi validata si declarata castigatoare. Ar urma sa asigure deszapezirea pe urmatorii 4 ani cu 6,4 milioane de euro fara TVA.
Pentru a doua licitatie, caietul de sarcini a fost revizuit, in sensul ca a fost prevazut un numar mai mic de utilaje de mici dimensiuni, care sa poata intra intre blocuri.
In urma licitatiei organizata de Primaria Timisoara, firma care se va ocupa de serviciul de deszapezire urmeaza sa semneze un Acord-cadru pe 4 ani, ce va fi urmat de contracte subsecvente, in functie de necesitati.
Aceasta e nimeni alta decat Brantner, care asigura si serviciul de curatenie in Timisoara.
Numarul strazilor din Municipiul Timisoara, pe care urmeaza sa se presteze serviciul de deszapezire este de 1.227, conform nomenclatorului, si s-a intocmit o prioritizare a acestora. Pe cele de grad 1 se va interveni intr-o prima etapa, iar in pe cele de grad 2 ulterior, cu utilaje multifunctionale de capacitate mare sau dupa caz de capacitate redusa.
44 de utilaje ar putea asigura deszapezirea Timisoarei
A fost revizuit si numarul de utilaje cu care sa se intervina. Conform caietului de sarcini, pentru prestarea serviciului se vor folosi urmatoarele tipuri de utilaje: utilaje multifunctionale de capacitate mare, utilaje multifunctionale de capacitate mica, utilaje cu incarcator frontal, utilaje de transport al zapezii si ghetii, autocisterne. Mijloacele mecanice folosite la deszapezire trebuie sa se incadreze in norma de poluare a motorului minim Euro 3, cu inspectia tehnica in termen. Pentru prestarea serviciilor care fac obiectul contractului sunt necesare minim urmatoarele utilaje:
-14 utilaje multifunctionale de capacitate mare;
-16 utilaje multifunctionale de capacitate mica;
-4 utilaje cu incarcator frontal;
-8 utilaje de transport al zapezii si ghetii;
-2 autocisterne.
Total: 44 utilaje necesare pentru indeplinirea contractului.
Verificarea deszapezirii, pe 2 culori: rosu si albastru
Se vor folosi utilaje dotate cu sistem GPS, puse la dispozitia Primariei pentru urmarirea indeplinirii programului zilnic. Pentru receptii se va prezenta harta GPS a sectorului pe categorii de culori, pentru fiecare utilaj care deserveste un traseu: rosu pentru intreg sectorul planificat, albastru pentru sectorul realizat. Reprezentantii municipalitatii vor avea posibilitatea de vizualizare a traseului parcurs de fiecare utilaj, in timp real, precum si istoricul traseelor parcurse pe toata durata contractului.
Urmatoarele activitati constituie ansamblul cerintelor tehnice de baza pentru prestarea serviciului de deszapezire:
-Curatat manual zapada
-Curatat manual gheata
-Curatat mecanizat zapada si gheata
-Combaterea poleiului si a ghetii prin stropire cu solutie de clorura de calciu (CaCl2)
-Combaterea poleiului si a ghetii prin stropire cu solutie de clorura de sodiu
-sare (NaCl) cu inhibitor
-Imprastiat manual material antiderapant
-Imprastiat mecanic material antiderapant
-Incarcat si transportat zapada si gheata
-Curatat guri de scurgere din reteaua de canalizare
Pana la data de 1 octombrie a fiecarui an, operatorul va trebui sa asigure intreaga cantitate de materiale antiderapante ce va fi folosita pentru combaterea poleiului.
-Clorura de sodiu (sare): minim 1000 tone de stoc;
-Clorura de calciu: minim 100 tone de stoc.
Pe perioada prestarii serviciului de deszapezire stocul trebuie refacut in permanenta si mentinut in asa fel incat sa fie suficient.
Sezonul de iarna e considerat, potrivit documentatiei, 15 noiembrie – 15 martie. Insa, daca va ninge si in afara acestei perioade, operatorul va interveni.
Contractul cadru va fi pe 4 ani, estimat la peste 6 milioane de euro. Durata fiecarui contract subsecvent este de cate un an de zile calendaristic, iar primul contract subsecvent va intra in vigoare de la data transmiterii ordinului de incepere a prestarii serviciului si constituirea garantiei de buna executie.
Este de asteptat ca licitatia organizata de Primaria Timisoara, pentru deszapezire, sa se incheie pana la sfarsitul acestei veri.
Iarna trecuta deszapezirea in oras a fost asigurata de societatile din subordinea primariei si cu ajutorul detinutilor de la Penitenciarul Popa Sapca.