TIMISOARA. Regulile pentru firmele care vor sa-si deschide magazine in noul mall, care poarta denumirea de Banat Mall, sunt foarte stricte. Nu oricine poate beneficia de facilitatile oferite de Banat Mall, care va fi un spatiu inedit atat pentru firme, cat si pentru cumparatori.
Noul Mall este, in fapt, unul virtual, iar pe platforma de comert electronic au acces firmele care isi au sediul sau un punct de lucru in Banat, iar resursele materiale si umane provin din regiune.
El face parte dintr-un proiect al Camerei de Comert si Agricultura Timis derulat in parteneriat cu ADETIM, Camera Economica Regionala Pancevo, Camera Economica Regionala Zrenjanin si Camera Economica Regionala Kikinda. Proiectul are ca obiectiv general cresterea competitivitatii IMM-urilor care realizeaza produse si servicii specifice regiunii din regiunea transfrontaliera Romania-Serbia.
„Made in Banat se refera, in primul rand, la identificarea produselor din regiune cu care ne mandrim si pe care le putem promova ca imagine a activitatilor de productie din zona. Nu este neaparat vorba despre cele ale mestesugarilor sau ale artizanilor. Proiectul se adreseaza tuturor firmelor care au produse carora, printr-un demers catre OSIM, le dam aceasta marca, Made in Banat. Proiectul nu se incheie insa cu obtinerea acestei marci. Firmele participante vor putea, de la anul, sa-si vanda produsele printr-un mall virtual care este terminat in proportie de 85%. Banat Mall se numeste acest mall si este o platforma de comert electronic gen E-mag, este un site pe care firmele isi pot deschide propriile magazine virtuale prin care sa faca comert electronic. Va fi operational de la anul. Toate aceste firme vor fi sustinute prin cativitati intense de promovare, de marketing….” a declarat Octavian Culda, directorul Departamentului de Programe de Dezvoltare, Finantare si Consultanta din cadrul CCIAT.
Obiectivul principal al proiectului este promovarea produselor regionale, traditionale si cresterea competitivitatii economice si a performantelor firmelor din regiunea Banatului istoric. In cadrul mallului virtual functioneaza 40 de magazine, fiecare avand posibilitatea de a promova minim 1000 de produse, inclusiv oportunitatea de vanzare on-line.