Opinia Timisoarei

Pasajul Solventul pe sub liniile de cale ferata trebuie completat de un pod rutier peste Bega. Momentul in care ar putea incepe lucrarile, anuntat de Primaria Timisoara

TIMISOARA. La finele lunii septembrie 2020 se semna contractul pentru realizarea Pasajului Solventul, iar constructorul avea la dispozitie doua luni pentru actualizarea proiectului tehnic. Acesta nu este gata nici la aproape 5 luni de la acel moment, iar primarul Dominic Fritz spunea nu demult ca a acordat firmei o prelungire a termenului din cauza pandemiei.

CITESTE SI: Pornesc lucrarile pe Calea Bogdanestilor. Va fi primul bulevard cu linii de tramvai inierbate, la Timisoara

Lucram foarte mult in aceste zile si am lucrat tot anul acesta si si ultimele luni din anul trecut pe Pasajul Solventul, atat pe subpasajul pe sub calea ferata, cat si pe pod si drumul pe platforma Solventul. Am reusit sa deblocam relatia pe subpasaj cu antreprenorii, cu cele 3 companii care lucreaza pe acest contract. El este in proiectare, in lucru, iar undeva in aceasta vara, probabil in mai-iunie incep efectiv lucrarile la subpasajul de la Solventul„, anunta viceprimarul Ruben Latcau.

Reprezentantii primariei n-au putut preciza despre ce blocaj a fost vorba, sustinand doar ca a fost o neintelegere in sanul asocierii condusa de italienii de la Spic Internazionale, care se va ocupa de lucrari.

Valoarea contractului este de 96.717.589 lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme avand ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect si Sylc Con Trans, impreuna cu 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.

Pentru cele 28 de milioane de euro, cu tot cu TVA, Dominic Fritz isi pune nadejdea in alti bani decat cei din Bugetul Local. Mai precis in Planul National de Redresare si Rezilienta.

La Solventul acum se lucreaza la Proiectul Tehnic si sper sa putem incepe santierul anul acesta. Am discutat pentru un mix de finantare pentru aceste proiecte mari care sunt gata sa fie implementate. Si cei din Bucuresti sunt interesati sa aiba cateva proiecte care sa absoarba fonduri imediat. Sunt optimist ca vom putea obtine finantare, ori din bugetul national, prin Ministerul Dezvoltarii, ori prin fonduri europene sau Programul National de Rezilienta„, a precizat recent edilul sef al Timisoarei.

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.

Nu este prima lucrare de acest tip pe care o facem. Am mai realizat una cu ani in urma in Bacau, una aproape asemanatoare, dar dificultatea acesteia este mai mare. Totul va fi realizat in 22 de luni incepand din momentul in care se va da ordinul de incepere„, declara reprezentantul Spic Internazionale, Giancarlo Zanuttini, la momentul incheierii contractului cu Primaria Timisoara.

Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

Iar pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, este nevoie si de construirea unui pod nou peste Bega in zona Solventul, pentru care vechea administratie spera sa obtina gratis proiectarea, dupa modelul ILSA.

Mai exact, un dezvoltator care va construi in zona un ansamblu rezidential urma sa faca documentatia pentru viitorul pod care va lega pasajul Solventul de zona Dambovita, peste rau.

Actuala administratie anunta ca are in lucru o solutie pentru acest pod absolut necesar, despre a carui constructie spune ca va incepe cel mai probabil in 2022.

Am inceput inca de anul trecut munca pe tema de proiectare si caietul de sarcini pentru podul de la Soventul, unde dorim sa aplicam pe POAT (Programul Operational Asistenta Tehnica) ca sa obtinem finantare pentru proiectul tehnic. Saptamana viitoare sau in saptamanile urmatoare vom da drumul la licitatie pentru Studiul de Fezabilitate pentru pod si pentru drumul peste platforma Solventul. Anul acesta vom ajunge in punctul in care vom avea, practic, documentatia pentru pod finalizata si anul viitor, cel mai probabil, vor incepe lucrarile de executie„, mai spune  viceprimarul Ruben Latcau.

 

Exit mobile version