TIMISOARA. Pasajul Victoriei din Timisoara reprezinta o bagatela pentru primarul Nicolae Robu, care explica, asa cum ar face-o un specialist, cum se va lucra efectiv acolo. Potrivit edilului, lucrarile nu vor incepe prea curand acolo, cel putin nu inainte de a fi gata reabilitarea zonei Cetate.
Santierul din Piata Victoriei se va deschide asadar abia anul viitor, dupa ce vor fi inchise santierele din zona pietelor Unirii, Libertatii si Sfantul Gheorghe.
„La anul, in primavara, cel tarziu in vara, se va termina amenajarea centrului istoric, cu toata zona pietonala. Vom avea schimbari radicale pe care, de altfel, noi le simtim de acum. Nu vor mai patrunde masinile pe toata acea retea de 10 strazi si 4 piete. Chiar vom mai extinde, probabil, zona pietonala si pe anumite portiuni care nici nu sunt in acest proiect in momentul de fata. Vom analiza, dar ne preocupa lucrul acesta, ca sa dam o imagine de ansamblu, asa cum se cuvine, intregii zone. Atunci este obligatoriu sa gasim solutii pentru fluidizarea traficului. Va fi cumplit de greu si este, si la ora actuala greu, sa treci de la est la vest, de la nord la sud, pe diverse directii apoi si combinatii, si sud vest, intre aceste puncte fundamentale. Trebuie, repet, gasite solutii. Ce solutii putem avea? Ca nu sunt multe. Solutia cea mai importanta in zona centrala este inchiderea Inelului I. El nu se poate inchide decat prin subpasajul din fata Operei”, este de parere primarul Timisoarei.
Edilul sef al orasului explica mai exact cum se va lucra in fata Operei. Ca un adevarat specialist, Robu povesteste ca nu se va sapa mai mult de 1 metru. Pasajul auto subteran va fi simplu de facut, in opinia acestuia.
„Acolo avem lucrari deja facute, noi nu mai trebuie sa sapam decat cel mult 1 metru fata de nivelul actual. Drept urmare, subpasajul propriu-zis acolo se face foarte simplu. Va fi de sapat pe strada Sf. Ioan, pe strada Republicii, pentru cate o banda care vine in subteran inspre zona din fata Operei. Si dincolo inspre Liceul Miu va mai fi de sapat. Dar astea sunt lucrari minore, nu se pot compara cu ce avem la Michelangelo. Si nu avem acolo intersectii de magistrale, de utilitati, cum se intampla la Michelangelo. Deci asumam pe venituri proprii si acest proiect, alaturi de Jiul si, repet, de un pod. Un pod nu costa mai mult de 5 milioane de euro, imi spun toti specialistii. La licitatie s-ar putea sa vedem ca putem realiza un pod si cu 3 milioane de euro. Dar aceste sume le spun pe baza discutiilor purtate, nu au o fundamentare tehnica prin studii”, explica Nicolae Robu.
Cert este ca santierul pentru Pasajul Victoriei nu va fi deschis inainte de a fi gata reabilitarea zonei Cetate. Deci abia din 2015.
„Nu apucam sa dam drumul la pasaj pana cand nu terminam reabilitarea centrului istoric. Acum este in lucru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic si apoi dam drumul la caietul de sarcini si la licitatie. In 2015, cu certitudine vom incepe si acolo”, da asigurari primarul Timisoarei.
Foto: eyeinthesky.ro
CITESTE SI: