TIMISOARA. Opiniatimisoarei.ro va anunta in premiera in urma cu o saptamana ca un drum national din Timis a intrat in modernizare, iar muncitorii DRDP Timisoara realizeaza lucrarile prin ‘sistemul de reciclare in situ’, o solutie tehnica foarte buna pentru sosele cu durata de viata expirata, care prezinta o zestre formata din straturi rutiere bituminoase imbatranite.
Este vorba despre DN 59B, segmentul Cenei – Uivar – Otelec – Foeni.
Practic, asfaltul vechi e frezat si pus intr-un utilaj special in care i se adauga material pietros, liant hidraulic si emulsie bituminoasa. Totul vine amestecat, omogenizat si transformat in asfalt proaspat, care vine mai apoi asternut si compactat la profil, explicau reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, care realizeaza intreaga operatiune cu trusa si echipele Sectiei Productie a DRDP.
Acum, muncitorii au ajuns cu modernizarea si in localitati.
„Antreprenorul PORR Construct a inceput lucrari de asternere a covorului asfaltic pe DN 59B, in interiorul localitatilor Foeni, Otelec, Pustinis si Uivar. Reamintim ca pe DN 59B intre Cenei si Uivar si apoi spre Pustinis si Otelec, in afara localitatilor, au loc lucrari de reciclare in situ cu utilajele Sectiei Productie DRDP Timisoara„, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
Acest drum e singurul din Timis pe care se foloseste aceasta metoda de modernizare. In urma cu trei ani, tot pe DN59B, insa pe sectorul Cenei – Carpinis, a fost aplicata reciclarea la rece in situ. Cei de la DRDP Timisoara au mai utilizat solutia cu succes pe DN7A, in Hunedoara, la limita cu judetul Valcea, dar si pe DN 57, pe clisura Dunarii.