TIMISOARA. Anul viitor, pe vremea aceasta, am putea sti cat ne costa exact amenajarea unui pasaj subteran auto in Piata Victoriei, chiar prin fata Operei Nationale Romane. In urmatoarele saptamani se va finaliza licitatia pentru desemnarea firmei care va realiza documentatia necesara constructiei.
Potrivit estimarilor facute de reprezentantii Primariei Timisoara, 6 milioane de euro ne-ar costa amenajarea pasajului. Primarul Nicolae Robu l-a asemuit cu un pasaj asemanator de pe Champs-Élysées, din Paris. Pentru inceput insa, dam peste 100.000 de euro pentru studii, potrivit estimarilor facute inainte de licitatie. In 2-3 saptamani ar urma sa stim insa care este firma ce va realiza studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru acest pasaj.
Daca este sa ne luam dupa specialistii din Primaria Timisoara, 7 firme vor sa lucreze la aceasta documentatie, insa niciuna din Timisoara.
„S-au deschis ofertele pentru pasajul subteran de la Victoriei. 7 firme au depus oferte, niciuna din Timisoara. Acestea vor face SF si documentatia de executie. Termenul limita de depunere a ofertelor a expirat, in 2-3 saptamani vom afla castigatorul. Abia acum se fac studiul de fezabilitate si proiectul tehnic. In cadrul studiului este obligatoriu sa se prezinte 2 solutii. In caietul de sarcini scrie explicit ca se va avea in vedere pastrarea specificului arhitectural al zonei”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Edilul spune ca este nevoie de 90 de zile pentru realizarea studiului de fezabilitate si de alte 90 de zile pentru realizarea proiectului tehnic. Asta inseamna ca peste 6 luni vom avea toata documentatia gata, urmand ca apoi, daca se gasesc banii pentru pornirea lucrarilor, sa fie organizata licitatia pentru desemnarea firmei constructoare. Banii pentru studii sunt prevazuti in bugetul local, unde „Pasaj auto subteran Victoriei” are alocati 50.000 de lei, cu titlu simbolic.
„Este nevoie de 90 de zile pentru SF si apoi, in etapa a doua, tot cam de atata, pentru PT. Daca este eligibil proiectul pe fonduri europene, atunci mergem pe fonduri europene”, a mai spus Robu.
Ideea lui Robu a esuat
Va reamintim ca in luna aprilie a acestui an, primarul Timisoarei facea un apel public la oamenii de afaceri din Timisoara, sa sponsorizeze documentatia necesara pentru realizarea pasajului auto din Piata Victoriei, iar in schimb le oferea placute cu numele lor pe pasaj. Ideea n-a avut insa trecere in randul marilor firme din oras, una singura fiind interesata sa ajute Primaria.
„Am facut apel public la firme sa finanteze documentatia, am gasit pe cineva dispus sa finanteze cu 30.000 de euro, numai ca proiectantii locali din Timisoara au pretins 160.000 de euro. Or, nu puteam gasi cu titlu de sponsorizare 160.000 de euro. Asa se face ca am intarziat pana in momentul de fata cu darea in lucru a SF-ului si a PT-ului. Se fac cu bani din bugetul local, noi am alocat mai mult, dar vom vedea la licitatie. Nu pot sa spun o suma acum, s-a estimat peste 100.000 de euro, dar veti vedea ca ei lucreaza dupa niste normative si pretul dat de ei este unul maximal. Pretul scade foarte mult la licitatie. Si eu sunt foarte curios sa vad la ce pret se va adjudeca aceasta licitatie. Gandirea mea era ca daca cineva care vrea binele Timisoarei vrea sa vina cu un sprijin financiar, atunci sa ne doneze studiul de fezabilitate si proiectul tehnic si asta ne scutea de licitatie, trebuia sa facem licitatie doar pentru executia proiectului. Noi primeam ca donatie documentatia”, a tinut sa precizeze Nicolae Robu.
Robu: Cel mai bun ofertant la licitatie e si cel mai ieftin
Daca estimarile pentru realizarea documentatiei sunt de peste 100.000 de euro, primarul ne asigura ca licitatia va scoate la iveala o suma mult mai mica. De ce? Pentru ca licitatiile in Timisoara sunt castigate de cel mai bun ofertant. Cel mai bun inseamna totodata si cel mai ieftin, atrage atentia Robu.
„La noi licitatiile sunt ultracorecte, ultracinstite, se respecta cadrul competitional si castiga cel mai bun. Nu avem nicio problema cu asta. Cel mai bun inseamna cel mai ieftin, cuantificat foarte clar prin prisma unor criterii instituite fara ambiguitati. Toti cei care indeplinesc acele criterii intra dupa aceea intr-un clasament dupa pret. Acel clasament nu il poate influenta absolut nimeni. Ce rezulta rezulta! Primul loc e declarat castigator”, a conchis primarul.
Pasaj auto in Victoriei si sens unic pe Inelul 1 de circulatie + parcare subterana de 400 de locuri pe Bratianu
Proiectul de construire a pasajului auto subteran din Piata Victoriei spune ca se va circula in sens unic de jur imprejurul centrului Timisoarei, totodata urmand sa fie realizate is noi trasee pentru mijloacele de transport in comun. In plus, vom avea si parcare subterana de 400 de locuri sub Bulevardul I.C. Bratianu, cel cu palmierii.
Primaria Timisoara a facut un studiu pentru a afla toate aceste detalii, studiu care a costat aproape 15.000 de euro. Pentru realizarea efectiva a lucrarilor nu sunt bani. Pe bugetul de anul acesta au intrat studiul de fezabilitate si proiectul tehnic, iar pe bugetul de anul viitor ar putea intra executia propriu-zisa a lucrarilor.
CITESTE SI: