Opinia Timisoarei

Piata de masini second-hand din Timisoara, ‘gripata’ de criza economica si taxa de prima inmatriculare. Iata care sunt cele mai vandute autoturisme!


TIMISOARA. Piata masinilor second-hand din Timisoara se mentine la cote de avarie, datorita taxelor de prima inmatriculare excesive in cazul autoturismelor aduse din import. „Dealerii” de pe piata locala de profil asteapta vremuri mai bune, motiv pentru care tin in conservare masinile aduse din Occident, in speranta unor afaceri de anvergura. Tocmai de aceea, prin Piata Mehala, locul de unde se aprovizioneaza majoritatea timisorenilor care conduc masini la mana a doua, bate vantul.

La o tranzactie de acest gen, de regula, se castiga intre 1.500 si 3.000 de euro. Acuma, piata este in asteptare. Rar mai vine cate un cumparator, dar si acesta pleaca imediat cand i se spune cat l-ar costa inmatricularea”, spune Catalin Negulescu, comerciant local de autoturisme second-hand. Oferta este foarte bogata, se pot achizitiona BMW-uri sau Mercedes-uri C Classe mai noi, de 3-4 ani, si cu 7.000 de euro, insa acest pret s-ar putea dubla in cazul in care cumparatorii ar incerca sa-si inmatriculeze limuzina. Totusi, pentru evitarea taxelor impuse de guvernantii atenti ca Romania sa nu devina „lada de gunoi a Europei”, s-a gasit un remediu de conjunctura.

Cei care-si cumpara masini in aceasta perioada, platesc asigurarea in strainatate, de obicei in Bulgaria sau Germania, si le tin pe numere provizorii, in asteptarea schimbarii legislatiei”, mai spune Catalin Negulescu. „Proiectul de lege spune clar ca sunt exceptate masinile aflate in regim de inchiriere. Asta este, le inchiriem! Facem contract de inchiriere cu soferul, pe perioada sederii in Romania, si cu asta am rezolvat problema! Singurii care au de suferit sunt cei care au masini inmatriculate in Bulgaria, pe diverse firme, dar nu sunt declarate la Fisc”, spune unul dintre afaceristii timisoreni care se ocupa cu inmatricularea masinilor in tara vecina.

Criza de pe piata de profil nu i-a speriat, insa, pe carausi, care sunt angajati, inca, sa aduca masini din afara. „Majoritatea masinilor second-hand din Timisoara sunt aduse, in continuare, din Belgia, cat timp acolo se gasesc cele mai ieftine masini second din Europa. Romanii si polonezii sunt principalii clienti ai parcurilor de masini de acolo, motiv pentru care, pentru o mai buna comunicare, peste tot au fost adusi vanzatori cu care poti negocia in limba materna. Singura problema o reprezinta faptul ca, datorita cererii foarte mari de masini second-hand, toate preturile au crescut, acolo, in ultima vreme, cu peste 1.000 de euro”, ne-a dezvaluit Ionica Filimon, unul dintre carausii de masini la mana a doua din Timisoara.

Conform statisticilor ad-hoc din piata, cele mai vandute masini, in aceasta perioada de criza, sunt Volkswagen-urile si Opel-urile, dar se dau repede si „castanele” gen BMW sau Mercedes.

Exit mobile version