TIMISOARA. Modernizarea transportului pe calea ferata, interconectarea cu celelalte retele de transport, cresterea numarului de calatori si reducerea poluarii sunt vitale in urmatorii ani, data fiind dezvoltarea accelerata in context european a intregii regiuni.
Despre necesitatea unei centuri feroviare in jurul Timisoarei se vorbeste de multa vreme. De altfel, un prim studiu, cel de prefezabilitate a fost intocmit de Consiliul Judetean Timis inca din 2006-2007, insa lipsa fondurilor a facut ca acesta sa ramana la sertar.
Acum insa, avand in vedere proiectul Ministerului Transporturilor de modernizare a liniei magistrale de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad si posibilitatea accesarii de fonduri europene pentru proiecte de transport, a fost readusa in discutie amenajare unei centuri feroviare a Timisoarei, au fost facute studiile, iar acum se cauta o firma care sa si execute lucrarea.
Mai exact, CFR Infrastructura a lansat licitatia pentru construirea unei linii CF pana la Aeroportul International Traian Vuia din Timisoara, cu peste 323 milioane de lei, fara TVA, adica aproximativ 77 de milioane de euro, cu tot cu TVA. Banii sunt asigurati din fonduri nerambursabile.
„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că SRCF Timișoara a lansat procedura de achiziție publică a serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construire a unei linii de cale ferată care va asigura legătura directă cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara și de modernizare a liniei CF Timișoara Est – Radna, de unde se va construi racordul feroviar până la Aeroport.
Obiectul contractului cuprinde modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna, pe întreaga lungime de 5,2 km, construirea unei linii de cale ferată duble și electrificată (de la punctul de racordare) până la Aeroport, în lungime totală de 5 km, și construirea noii stații CF, cu două linii de garare, în imediata vecinătate a Aeroportului„, transmit reprezentantii CFR Infrastructura.
Perioada de proiectare si executie a lucrarilor va fi de 30 luni, dintre care 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic si 22 luni pentru executia lucrarilor. Valoarea estimata a contractului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, iar sursa de finantare va fi asigurata din fonduri nerambursabile.
Data limita pana la care firmele interesate isi pot depune ofertele este 12 decembrie, la ora 15.00.
Va reamintim, reteaua feroviara pe raza judetului Timis numara 795 km, din care 113 km linie electrificata. Avem o magistrala si 18 linii secundare care apartin magistralelor Bucuresti Nord – Timisoara Nord, Brasov – Curtici si Bucuresti Nord – Episcopia Bihor.
Pe de alta parte, este in derulare un amplu proiect, al Ministerului Transporturilor, care vizeaza modernizarea liniei magistrale Caransebes – Timisoara – Arad cu aproape 8 miliarde de lei, bani europeni prin PNRR.