TIMISOARA. Primaria ar putea renunta sa mai construiasca mult trambitatul pod de la strada Jiul, planuit sa fie primul ridicat peste canalul Bega in ultima jumatate de secol la Timisoara.
CITESTE SI: Migrantii au ocupat alte doua parcuri din Timisoara. Unde au fost gasiti in miez de noapte
Un aviz de la Apele Romane asteptat pentru acest pod nu a fost dat inca, deoarece noua constructie, asa cum a fost ea proiectata, ar fi prea jos pentru navigatia pe canal.
Mai mult, o modificare a proiectului, in sensul inaltarii podului, va creste costurile, iar daca acestea vor fi insemnate, podul ar putea ramane nefacut.
„Stam pe loc cu podurile pentru ca e o situatie aberanta. In UE, in tari in care se navigheaza pe canale diferite si cu nave diferite, si normativele sunt diferentiate, asa cum e logic. Daca ai nave mici, pe un canal care nici nu suporta nave mai mari, ti se impune sa ai o distanta de la luciul apei de 4 metri. La canalul Bega e aberant sa ceri 6 metri de la luciul apei pana la pod. Niciun pod nu are asa. Se vine cu pretentia ca aici, la Jiul, din burta, se cere o distanta cu vreo 40 de centimetri mai mare decat prevede proiectantul. Proiectantul spune ca il poate face si cu 2 metri mai sus, dar costurile care comporta ridicarea sunt foarte mari. E nonsens sa faci un pod mai sus decat cel mai jos pod dintre cele care exista. Niciodata nu se pune problema sa vina cu ambarcatiuni si sa se opreasca la Michelangelo. Daca podul Jiul se face la acelasi nivel cu Michelangelo, insa noi il facem mai sus, navigarea se face fara problema. De ce cer ei un nivel mai sus? Nu poate sa intre nimic la dimensiuni mai mari decat cele permise de Michelangelo. Ce construiesti nu trebuie sa fie mai sus decat cel mai jos pe care il ai„, explica primarul Nicolae Robu.
Edilul sef spune ca ca deocamdata se fac calcule si ca nu se stie cu cat ar putea creste cheltuiala.
„Proiectantul analizeaza. Noi tot am sperat ca ratiunea va castiga. Noi ne asteptyam sa fie cooperare. Proiectantul ne va prezenta care sunt consecintele. Ce costuri sunt, ce complicatii sunt daca podul va fi construit ca la ape. Putem sa nu il mai facem. Trebuie mai intai sa vedem care sunt consecintele. Nu stiu cu cat creste costul„, a precizat primarul Timisoarei.
Podul urmeaza sa fie o prelungire a lucrarilor care sunt acum in desfasurare, la pasajul de cale ferata Jiul si strada Jiul, si sa faca legatura cu Splaiul Tudor Vladimirescu, peste canalul Bega, trecand pe langa halele Pasmatex si Paltim.
Firma care a castigat licitatia de intocmire a proiectului pentru podul Jiul este Vienna Consulting Engineers SRL, care are o sucursala si in Bucuresti. Valoarea contractului este de circa 90.000 de lei, fara TVA.