TIMISOARA. Primaria Timisoara se pregateste sa cumpere mult asteptatele vaporase pentru transportul in comun pe Bega. Caietul de sarcini a fost finalizat, a avut loc chiar si o licitatie, insa nicio firma nu a vrut sa aduca vaporetto in Timisoara. Urmeaza o noua sesiune de depunere a ofertelor.
Avem o mare problema care impiedica putin proiectul pentru introducerea transportului in comun pe canal. Podul Michelangelo ar fi trebuit ridicat putin atunci cand a fost reabilitat. Seful Capitaniei Portului Timisoara, Alexandru Barboi, sustine ca muncitorii n-au ridicat podul asa cum ar fi trebuit. Pe de alta parte, primarul Timisoarei, Nicolae Robu, explica la vremea cand a fost redeschisa circulatia peste Michelangelo, ca podul a fost ridicat… „la o anumita inaltime”.
„Lucrarea de reabilitare a podului a fost deosebit de complexa. Mai intai a trebuit sa fie spart asfaltul, o parte din beton, apoi cele trei componente ale podului, mijlocul si cele doua parti laterale, au fost ridicate la o anumita inaltime, s-au facut inspectiile de rigoare, s-au reabilitat anumite piese metalice si, in final totul s-a pus la loc si s-a turnat beton”, explica atunci Nicolae Robu. Practic, podul a fost ridicat doar 50 – 60 de centimetri, potrivit sefului de santier de la Michelangelo, Marius Scorobete.
Alexandru Barboi sustine ca podul Michelangelo ar fi trebuit ridicat cu 2 metri pentru ca pe Bega sa se poata circula in conditii normale.
„Este o problema foarte mare, podul de la Michelangelo trebuia sa fie ridicat cu 2 metri ca sa poata sa inlesneasca navigatia pana la Uzina de Apa. Distanta de la linia de plutire la baza podului a ramas de 2,60 metri, vaporasele nu sunt inca licitate, dar trebuie sa corepunda acestor norme… asta este una din probleme. Podul nu a fost ridicat, a fost lasat pe pozitia pe care a fost. Este singurul pod de peste Bega care are aceasta problema. Existau solutii tehnice, am vorbit si cu un proiectant de poduri recunoscut in zona noastra, am fost cu el si la fostul primar Gheorghe Ciuhandu, la acea vreme, cand s-a facut proiectul… atunci s-a stabilit ca o sa se faca tot ce se poate. Proiectul a fost adus intr-o stare din care n-au mai dat inapoi… asa cum a fost facut si cel de la Ghiroda, de exemplu. Un pod care blocheaza o eventuala navigatie… noi trebuie sa ne gandim la canalul asta, care are 200 si ceva de ani, ce o sa se intample cu el si peste 100 de ani, sa construim in asa fel incat sa nu-l blocam, sa nu-l distrugem, poate cei care or veni dupa noi o sa fie mai buni”, a declarat capitanul Alexandru Barboi pentru opiniatimisoarei.ro.
Ramane de vazut ce solutie va gasi Primaria Timisoara pentru a rezolva problema. O varianta ar fi sa se cumpere vaporase nu foarte inalte, insa asta ar insemna sa le impuna anumite conditii si celor care navigheaza pentru agrement.