TIMISOARA. Planul pentru Podul Jiul, care ar urma sa fie primul pod nou construit peste Bega, in prelungirea strazii cu acelasi nume, a fost refuzat de Primaria Timisoara. Oficialii nu au fost de acord cu intreg proiectul intocmit de firma vieneza cu sucursala in Bucuresti, careia i-a fost incredintat.
Unicul detaliu care nu a fost conform cu cele dorite de municipalitate a fost latimea trotuarelor care urmeaza sa se amenajeze pe pod. In planurile executate de Vienna Consulting Engineers, acestea aveau numai 1,5 metri latime, iar reprezentantii Primariei spera ca modificarile necesare sa nu dureze mai mult de cateva saptamani.
„Din punctul nostru de vedere, latimea trotuarelor propusa de catre firma era prea mica si am cerut refacerea acestor cote pentru trotuare la aproximativ 3 metri. Speram ca in cel mai scurt timp sa se rezolve si acest aspect si sa fie trimis catre noi proiectul asa cum dorim si cum credem ca trebuie sa fie un pod corect proiectat pentru Timisoara. Eu sper ca vorbim de saptamani pana cand vom putea sa si aprobam. In fapt, suntem acum intr-o perioada tranzitorie in care urmeaza sa fie impus noul Consiliu Local, asa ca folosim aceste saptamani pentru a finaliza si acest studiu de fezabilitate si a-l duce apoi in consiliul tehnico-economic, si apoi in aprobarea indicatorilor tehnico-economici de catre Consiliul Local„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, viceprimarul Dan Diaconu.
CITESTE SI: Podurile expirate ale Timisoarei, un adevarat pericol! Au iesit din garantie si trebuie urgent reabilitate!
CITESTE SI: FOTO! Podurile expirate ale Timisoarei: Majoritatea au iesit din garantie si sunt un pericol, iar la un cutremur se prabusesc
CITESTE SI: Nicolae Robu ‘arunca’ inca 5 poduri peste Bega! E convins ca sunt ieftine si da drumul la studii. Vezi unde vrea primarul Timisoarei sa le construiasca!
Dupa ce proiectul podului Jiul va ajunge la Timisoara, acesta va fi analizat, dupa care se va lansa licitatia pentru acordarea proiectului.
„Lucrarile sunt relativ corelate pentru ca avem si largirea pasajului Jiul, avem largirea la 4 benzi a strazii Jiului, si ca atare vom incerca intr-o forma sau alta ca pe parcursul acestor luni, in care se lucreaza la Jiul, cel putin sa reusim sa ne apucam de constructie. Acum, sigur ca calendarul nu depinde exclusiv de Primarie. Urmeaza sa fie depus proiectul tehnic, sa fie obtinute toate avizele, sa fie scos la licitatie de executie, sa se stabileasca un castigator, si sa se execute lucrarea. Speram ca la sfarsit, cu siguranta in urmatorul an si jumatate, maxim doi, sa avem si pasajul Jiul, si strada largita si noul pod, impreuna cu splaiul Vladimirescu functional pentru inelul doi„, a precizat pentru opiniatimisoarei.ro, viceprimarul Dan Diaconu
Firma care a castigat licitatia de intocmire a proiectului pentru podul Jiul este Vienna Consulting Engineers SRL, care are o sucursala si in Bucuresti. Valoarea contractului este de circa 90.000 de lei, fara TVA.
Podul Jiul face parte din planul primariei Timisoara de fluidizare a circulatiei in oras. El ar face legatura intre strada Jiul si Splaiul Tudor Vladimirescu, iar in acest fel soferii ar putea ajunge in zona Maria fara a mai ocoli prin zona centrala sau prin zona Garii de Nord. Pana la constructia propriu-zisa a podului, insa, va mai curge insa multa apa pe Bega