TIMISOARA. Consiliul Judetean Timis a facut o expertiza, a actualizat preturile si urmeaza sa lanseze licitatia pentru a gasi o noua firma care sa preia lucrarea de pe DJ 691, intre Timisoara si Autostrada, prin Dumbravita. Vorbim de Lotul 2 ramas in aer dupa rezilierea inca din primavara a contractului cu constructorul care nu si-a facut treaba.
CITESTE SI: Raul Olajos, executat de Dominic Fritz. A fost inlaturat din pozitia de lider al consilierilor judeteni USR
Presedintele CJ Timis, Alin Nica, a explicat ca in urma expertizei facuta pe acest tronson de drum, a reiesit ca sunt mai multe probleme.
„Expertiza pe care noi am realizat-o, dupa rezilierea contractului cu societatea Tehnocer a reliefat anumite neconformitati pe care noi le imputam firmei respective si asta arata ca firma nu avea nici capacitatea nici financiara, nici logistica, nici tehnologica de a duce la bun sfarsit aceasta lucrare si decizia noastra de a rezilia contractul cu acea societate a fost justificata”, a declarat Alin Nica.
Liderul CJ Timis a adaugat ca urmeaza ca saptamana viitoare sa porneasca licitatia pentru gasirea unei noi firme care sa largeasca acest drum si sa duca lucrarea la bun sfarsit.
„In consecinta, am trecut la realizarea unui nou proiect tehnic, pentru ca cel vechi era deja desuet fiindca preturile la materiale au crescut foarte mult. Noul proiect tehnic pe tronsonul doi, care este critic pentru noi, cel intre autostrada si centura, a fost finalizat, am actualizat valoarea din deviz care este cu 86 la suta mai mare decat cea initiala, stabilita in devizul din 2017, iata, au trecut 5 ani.
Dupa HCL de aprobare a acestor indicatori noi, vom trece, saptamana aceasta, la incarcarea in SICAP a anuntului de licitatie pentru executia acestui tronson. Termenele sunt de 90 de zile de publicitate, dupa aceea putem sa selectam firma. Speram ca in primavara sa incepem lucrarile pe acest tronson deosebit de important si sa le finalizam pana la sfarsitul anului, daca nu apar lucruri neprevazute”, a mai spus Nica.
Largirea drumului Dumbravita – Giarmata – Autostrada s-a impotmolit. Pentru ca a lucrat de mantuiala, dupa mai multe pasuiri, CJT a reziliat contractul cu Tehnocer, firma care castigase licitatia in 2020 si pornise santierul.