Astfel:
– Motorul de cautare implementat permite regasirea oricarei informatii despre instante, sedinte, dosare, parti din dosare, jurisprudenta relevanta, permitand selectarea unor criterii multiple de cautare, ca de exemplu: numarul dosarului, numele partilor din dosar, obiectul dosarului, instanta pe rolul careia se afla dosarul.
– Pentru aplicarea dispozitiilor noului Cod de procedura civila, Portalul permite publicarea online a citatiilor pentru persoanele al caror domiciliu este necunoscut, dar si cautarea citatiilor dupa numele partii citate. Afisarea citatiei contine informatii despre partea citata, celelalte parti, locul si data infatisarii, dosar.
– Accesul la Portal se poate realiza din acest moment si de pe dispozitivele mobile, formatul fiind optimizat pentru navigatorul web al dispozitivelor mobile.
– Orice persoana si/sau companie interesata sa dezvolte servicii si aplicatii pe baza datelor din portal le poate accesa printr-un serviciu web, in mod gratuit, cu mentionarea sursei, avand acces nerestrictionat la date.
– Portalul prezinta arondarea localitatilor si a strazilor la instantele din Romania si ofera posibilitatea de cautare dupa localitate, strada, numar si cod postal si alte informatii relevante despre instante intr-o structura imbunatatita.
Modernizarea a fost realizata prin proiectul „Dezvoltarea utilizarii de instrumente electronice de gestionare a procedurilor de comunicare a citatiilor si inserarea in cadrul portalului instantelor a unui motor de cautare generala”. Implementarea proiectului a costat 2.215.560 lei (fara TVA), din care 79,08% fonduri europene nerambursabile din cadrul programului specific al Comisiei Europene „Justitie Penala” si 20,92% din bugetul de stat.