TIMISOARA. Operatiune fulger in Punctul de Trecere Frontiera de la Nadlac 2, unde politistii anticoruptie au descins marti dimineata. Acestia au oprit activitatea Agentiei de Control si Incasare si au saltat 47 dintre cei 61 de angajati ai DRDP Timisoara.
Acestia sunt suspectati ca au luat spaga de la tiristi la cantarirea masinilor de mare tonaj.
Ofiterii anticoruptie scotocesc prin birouri si preiau documente din vama Nadlac, iar angajatii ridicati au fost dusi la audieri la Arad.
„La nivelul Parchetului de pe lângă Tribunalul Arad se efectuează cercetări într-un dosar penal faţă de 47 de suspecţi, angajaţi în cadrul CNAIR, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de luare de mită în formă continuată, prev. de art. 289 C.p., cu aplic. art. 35 al. 1 C.p. În cauză , la data de 13.02.2024 , s-au efectuat percheziţii imobiliare la 2 locaţii din cadrul A.C.Î. Nădlac 2 – Toneta nr. 1 şi 2. Percheziţiile au fost efectuate cu sprijinul lucrătorilor de poliţie judiciară din cadrul D.G.A„, transmit reprezentantii Parchetului de pe langa Tribunalul Arad.
UPDATE: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere: Actiunea DGA e urmarea unor sesizari ale CNAIR
Reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere vin cu precizari legate de operatiunea anticoruptie din vama Nadlac.
„Ca urmare a unor sesizări ale CNAIR, prin DRDP Timișoara, DGA Arad a declanșat astăzi verificarea activității mai multor angajați ai ACI (Agenția de Control și Încasare) Nădlac 2.
Persoanele în cauză, care au fost conduse la sediul DGA Arad, sunt suspectate de săvârșirea unor acțiuni asimilate faptelor de corupție, situații descoperite în urma mai multor verificări derulate de structurile de control ale CNAIR.
Elementele constatate astfel au fost înaintate, cu celeritate, instituțiilor abilitate ale statului, în vederea demarării cercetărilor
Aceste acțiuni de control sunt dispuse permanent de conducerea CNAIR. Atunci când sunt identificate abateri de natură penală, concluziile sunt transmise către organele de cercetare abilitate.
Controalele și măsurile luate se înscriu în decizia conducerii CNAIR privind toleranță zero cu privire la actele de corupție.
Trebuie reamintit că pentru prevenirea faptelor de corupție, CNAIR și DGA desfășoară periodic cursuri de pregătire și prevenție cu personalul angajat, în baza unui protocol de colaborare încheiat între cele două instituții„, transmit reprezentantii CNAIR.
Vom reveni cu amanunte.
In 2019, un alt dosar amplu de coruptie in aceeasi vama, instrumentat de DNA si DGA, ducea la retinerea fostului director al DRDP Timisoara Cristian Ispravnic, dar si a altor sefi, din pricina spagilor care se luau de la transportatorii care treceau cu camioanele in Ungaria si carora, la cantar, in schimbul mitei, li se reduceau in documente cantitatile de marfa.
In urma cu un an, CNAIR anunta implementarea unui sistem de cantarire a camioanelor din mers la vama Nadlac 2, care era menti sa verifice rapid respectarea gabaritului maxim admis, de 40 de tone, la iesirea din tara. Acest nou cantar, pe baza de senzori, ar fi trebuit sa reduca cu 20% timpii de controale specifice ale Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere.