TIMISOARA. Se lucreaza in ritm sustinut pe santierul viitoarei sosele de centura sud, la Timisoara. Muncitorii se indreapta spre kilometrul zero al proiectului, in zona Utvin, iar in Ghiroda se lucreaza la primul pod provizoriu.
„Lucrarile din ultima saptamana de pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud avanseaza si spre km 0 al proiectului, in zona Utvin. A inceput curatarea terenului pentru decopertarea stratului vegetal pentru formarea culoarului de drum. In acelasi sector, la km 2+380, au inceput sapaturile pentru amenajarea unei podet si s-au facut treceri provizorii peste doua canale de irigatii.
Mai departe, in zona comunei Mosnita Noua, continua lucrarile de decopertare, dar si forajele pentru piloti la km 18+117. De la km 19+300 spre km 20 s-a stabilizat terenul cu dorosol.
Spre capatul traseului, in zona Ghiroda, la km 24+750, s-au amenajat platformele pentru cele doua poduri peste canalul Bega, cu pamant de umplutura, si in scurt timp incepe montarea primului pod provizoriu.
La km 6+700 – km 6+890, au continuat cercetarile arheologice, la situl 5, urmand ca arheologii de la Muzeul National al Unirii Alba Iulia sa se mute pe alte doua situri ramase necercetate„, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
Cat priveste una dintre chestiunile ramase in suspensie in privinta variantei ocolitoare sud a Timisoarei, conexiunea cu DC 149, cunoscut drept Drumul Boilor, inca nu a fost luata o decizie finala. Aceasta dupa ce luni de zile s-a vorbit fie despre amenajarea unui sens giratoriu, fie a unui pasaj.
„Solutia pentru conexiunea la Drumul Boilor este in discutii la nivelul Companiei Nationale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara a transmis cateva solutii, asteptam varianta finala din partea Companiei„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Alina Sabou, purtatorul de cuvant al DRDP Timisoara.
In acest moment se lucreaza in zona localitatilor Ghiroda, Mosnita, Chisoda, Sag, Giroc si Utvin.
Realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.
La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.