Aceasta prima tura de lucrari s-a desfasurat in perioada 19 octombrie – 28 noiembrie si a constat in reparatii la rupturi de muchii si colturi ale dalelor, colmatari de rosturi, inchiderea exfolierilor superficiale ale suprafetelor din beton si a alveolelor. Ca pondere a volumului de lucru, aceste lucrari reprezinta cca. 70% din volumul total al lucrarilor cuprinse in proiect. Din punct de vedere financiar, valoarea acestei etape este de 1.399.123,02 lei, reprezentand 12% din valoarea lucrarilor contractate.
“Toate lucrarile s-au desfasurat in cursul noptii si in perioadele fara trafic pentru a nu afecta programul de zbor si implicit pasagerii. Aceasta etapa a lucrarilor a fost una extrem de importanta si am dorit sa fie executata acum, inainte de inceperea sezonului rece pentru a evita posibile deteriorari ale dalelor din cauza procesului de inghet-dezghet, care dupa trei sezoane reci in care nu s-au intreprins masuri, ar fi condus la o deteriorare suplimentara insemnata”, a declarat directorul general al Aeroportului International Timisoara, Daniel Idolu.
Urmatoarea etapa va avea loc in cursul anului viitor si va cuprinde asternerea stratului asfaltic, repozitionarea sistemului de balizaj luminos aferent si executarea marcajului de zi al pistei.
Valoarea totala contractata a lucrarii este de 14.617.794,06 lei (echivalentul a 3.208.611,89 euro), inclusiv cheltuieli financiare si TVA.
Suprafata totala a pistei de decolare-aterizare a Aeroportului International Timisoara este de 3500 m lungime si 45 m latime, totalizand 157.500 mp, pe care pot opera aeronave de orice capacitate. Acest fapt va fi demonstrat incepand cu luna decembrie 2012 cand vor opera pe Aeroportul International Timisoara aeronave civile si militare de mare capacitate.