TIMISOARA. Dupa ce in martie anul trecut se semna contractul pentru proiectare si asistenta tehnica, iata ca a sosit si momentul reabilitarii.
Este vorba despre modernizarea podului pietonal de la capatul strazii Crizantemelor, care face legatura cu strada Gelu, in zona cartierelor Dambovita-Iosefin.
Firma Pod Proiect SRL, care a proiectat pasajele Jiul si Popa Sapca, este cea care a realizat si proiectul pentru reabilitarea pasarelei.
Primaria Timisoara va supune aprobarii Consiliului Local documentatia de avizare a lucrarilor de interventii pentru pasarela.
„Pasarela pietonala Gelu are o lungime de 46,00 m si o latime de 2,20 m. In prezent traficul care se desfasoara pe pasarela este pietonal, iar circulatia ciclista de pe un mal pe altul este împiedicata de panta abrupta de urcare-coborare a scarilor pasarelei. Lucrarile de întretinere la acesta pasarela au fost in general sporadice.
In timp s-a produs degradarea betonului de acoperire a armaturii, care prin dislocare a favorizat corodarea acesteia din urma. In prezenta unei umiditati ridicate, fenomenele de coroziune si inghet-dezghet au avut efecte amplificate. Se reduce astfel capacitatea portanta a elementului de rezistenta si, in final, a structurii in ansamblu. Pentru conservarea capacitatii portante a structurii la nivelul actual, respectiv pentru pastrarea structurii in exploatare la parametrii normali, se impune efectuarea in cel mai scurt timp, a lucrarilor de consolidare a structurii pasarelei” se arata in expunerea de motive ce insoteste proiectul de hotarare ce va fi supus aprobarii.
Se va lucra atat la supra structura, cat si la deschideri, la bretelele de acces, la trepte si trotuare si va avea si zona verde. Pasarela va avea, pe langa zona pietonala, si piste de biciclete.
Valoarea totala a investitiei la Pasarela Gelu-Crizantemelor este estimata la 12.633.464 lei cu TVA, bani de la bugetul local.
Lucrarea de reabilitare ar trebui sa nu dureze mai mult de 8 luni.
Pasarela care face legatura intre strazile Crizantemelor si Gelu a fost construita in 1949, iar de atunci nu a mai fost reabilitata complet niciodata. In prezent, este folosita de oamenii care isi scurteaza, in acest fel, drumul de pe o parte pe cealalta a raului Bega, fara sa fie nevoiti sa ocoleasca mai bine de un kilometru, pana la cel mai apropiat pod.
Sursa foto: mapio.net.