TIMISOARA. De cativa ani administratia Fritz a anuntat ca are in plan sa ridice o parcare supraetajata in spatele magazinului Bega, respectiv o alta in spatele unor blocuri din vecinatatea Garii de Nord.
Cat priveste prima parcare, cea din centrul Timisoarei, in luna aprilie, primaria, prin Timpark, anunta ca a decis castigatorul licitatiei pentru documentatie si proiectare, de 128.000 de euro. Este vorba despre asocierea Norma Arhitectura si Urbanism cu Top Proiect, care are la dispozitie 1 an si 4 luni sa realizeze studiile.
In ceea ce priveste cea de-a doua parcare, dintre blocurile de la gara, ea are deja „conceptul de arhitectura”. Adica, Arcadia AEN Architecture & PM SRL se ocupa de Studiul de Fezabilitate cu 40.000 de euro si a dezvaluit in aprilie primele desene. Potrivit documentatiei, viitoarea parcare ar urma sa aiba demisol, doua etaje si terasa circulabila, 197 de locuri de parcare, zone de incarcare a vehiculelor electrice si rastele de biciclete. Ar urma sa fie construita in spatele blocurilor de pe Dragalina si Titulescu, unde in prezent sunt mai multe garaje.
Acum, pentru cele doua proiecte de parcari, administratia Fritz a cumparat, cu aproape 8000 de euro, studii istorice zonale.
Acestea urmaresc „evidențierea rolului de catalizator al zonelor respective pentru dezvoltarea urbană… protejarea și punerea în valoare a monumentelor istorice, a zonelor arheologice și a ansamblurilor arhitecturale și urbanistice deosebite, precum și a contextului și caracteristicilor care conturează semnificația lor istorică„, se arata in caietul de sarcini al licitatiei cu incredintare directa.
De studiile istorice zonale se va ocupa biroul individual de arhitectura al profesorului Maja Baldea, specialist in astfel de documentatii, din cadrul Universitatii Politehnica Timisoara.
Arhitecta are la dispozitie 40 de zile pentru a intocmi studiul pentru parcarea de la Bega si 90 de zile pentru cea dintre blocurile de la gara.
Odata ce se vor incheia toate documentatiile, cel mai probabil anul viitor, ar putea fi lansate si licitatiile pentru gasirea unor constructori care sa construiasca parcarile planuite de Primaria Timisoara. Administratia locala nu a reusit in ultimii 30 de ani sa ridice nicio parcare de capacitate mare la Timisoara.