TIMISOARA. Presedintele Consiliului Judetean Timis, liberalul Alin Nica, anunta ca Primaria Timisoara continua sa puna piedici proiectului de extindere la patru benzi a drumului spre Autostrada Vestului, prin Dumbravita. Chiar daca a semnat ca va preda stalpii care sustin firele de troleibuz, Primaria Timisoara, in realitate nu i-a scos de sub tensiune, iar constructorul nu poate lucra. Nica spune ca va face demersuri sa recupereze de la Primarie banii europeni care se vor pierde.
”Țeapă de la Fritz pentru Dumbrăvița!
Am vrut să am încredere în Dominic Fritz atunci când a trimis echipa Primăriei Timișoara să predea stâlpii STPT ca să putem lucra pe DJ691, tronsonul Dumbrăvița.
Mi-a fost greu să cred Dominic Fritz își depășește orgoliul de politician și acceptă lucrarea Consiliului Județean Timiș pe „teritoriul USR” al primarului Bugarin, dar m-am gândit că totuși îi pasă de comunitate, de oamenii care pierd zeci de minute în traficul infernal din Dumbrăvița.Din păcate, în schimbul încrederii, partenerul nostru de proiect, Primăria Timișoara, ne oferă o țeapă. Nouă, constructorului Strabag, ADR-ului, cetățenilor care circulă pe DJ691. Deși oficial, de frica presei, Primăria a semnat predarea stâlpilor, în realitate, refuză, de aproape o lună de zile, să îi scoată de sub tensiune. Adică, practic, obstrucționează lucrările de pe șantier.
În această seară ar fi trebuit întrerupt curentul, dar s-a amânat din nou. Dacă, în cel mai scurt timp, primarul Fritz și echipa Primăriei Timișoara nu încetează acest joc sinistru și rău intenționat al amânărilor, Consiliul Județean Timiș va face uz de toate căile legale, să recupereze, de la Primăria Timișoara, prejudiciul creat și finanțarea europeană care se va pierde”, a scris pe Facebook, Alin Nica.
Motivul invocat de Primaria Timisoara pentru nescoaterea de sub tensiune a stalpilor este ca SMTT nu are capacitatea de a oferi transport alternativ. De mentionat ca la SMTT presedinte este viceprimarul USR Ruben Latcau.
In 28 august 2023, Primaria Timisoara a predat, in fata presei, catre constructor, stalpii care sustin firele de troleibuz, pentru ca acestia sa fie mutati, iar drumul sa fie largit la patru benzi de circulatie, cate doua pe sens.
Va reamintim, la inceputul lunii august, CJT anunta castigatorul licitatiei pentru lucrarile de pe lotul 1. Dintre cele doua oferte depuse, a ales-o pe cea a firmei Strabag, care sa largeasca la 4 benzi si sectorul de Dumbravita cu celebrii stalpi de sustinere a stalpilor de troleibuz. Aceasta in conditiile in care, dupa rezilierea contractului cu Tehnocer pentru lotul 2 Dumbravita – Giarmata, tot Strabag a preluat si acest tronson ca sa-l finalizeze.
Extinderea la 4 benzi a soselei intre Timisoara si Autostrada Vestului este cel mai mare proiect aflat in implementarea Consiliului Judetean Timis cu bani europeni prin vechiul POR.
Valoarea contractului este de 24.630.006 lei fara TVA, adica aproape 7 milioane de euro cu TVA pentru „Modernizare DJ 691: Largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara și Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975)”.
UPDATE: Se va ‘taia’ curentul, dar pestre 5 zile
„Urmare a lucrărilor de extindere la patru benzi a drumului județean 691, începând cu data de 25.09.2023, linia de troleibuz M14 va fi suspendată pe perioada lucrărilor”, a anuntat SMTT