TIMISOARA. Gratie unui proiect pe bani europeni, Primaria Timisoara profita de ocazie si largeste la 4 benzi si Calea Lipovei spre Dumbravita, pana la iesire din oras. Reprezentantii municipalitatii anunta ca incep lucrarile pentru extinderea liniei de troleibuz 14 pana la Dumbravita.
In acelasi timp vor demara si lucrarile de extindere a Caii Sever Bocu la 4 benzi, pana la strada Constructorilor, urmand ca de acolo si pana la Kaufland strada sa fie largita pe fondurile comunei Dumbravita. Primaria Timisoara foloseste oricum bani de reparatii pentru extinderea strazii, pentru amenajarea pistelor de biciclete si a trotuarelor, cu toate ca ar fi nevoie de un proiect inainte sa se treaca la treaba.
„Linia de troleibuz 14 va fi extinsa pana la capatul comunei Dumbravita, la capatul de dincolo de Timisoara. In cadrul acestei lucrari, se vor duce in subteran liniile de inalta tensiune si liniile de medie tensiune care sunt in aceasta zona. Se vor amenaja liniile de troleibuz si un numar de 12 statii. Noi dorim cu aceasta ocazie sa largim acest bulevard si pana la iesirea din Timisoara, unde se termina hotarul municipiului Timisoara, vom face benzi. Evident, sensul giratoriu va fi mult mai functional dupa ce vom finaliza aceasta lucrare. Firma Martin Rose, care a castigat licitatia, va trebui sa treaca rapid la treaba, intrucat termenul este scurt”, a explicat primarul Nicolae Robu, care a predat joi amplasamentul firmei constructoare.
„Aceasta largire se va face din veniturile proprii ale municipalitatii, din fondul de reparatii, in aceeasi perioada de sase luni pe care o avem dedicata pentru implementarea proiectului european”, a conchis Robu.
Potrivit primarului comunei Dumbravita, mii de oameni care si-au construit case acolo vor beneficia de extinderea liniei RATT.
„Pentru noi, acest proiect este de mare interes. In Dumbravita traficul este foarte aglomerat, pentru noi, ca si comuna limitrofa cu Timisoara, aceasta e o realizare mare. La ultimul recensamant, comuna noastra avea 7.250 de locuitori. Se spune ca Dumbravita ar fi un fel de dormitor pentru timisoreni, dar este greu de spus cati muncesc la Timisoara. Dar populatia este in plina crestere, 7.250 a fost in 2011, dar sigur a mai crescut de atunci cu 1.000 – 1.500 de locuitori. Noi dam cam 500 de autorizatii de constructie pe an”, ne-a declarat Victor Malac. Cat despre extinderea drumului, edilul ne-a marturisit ca acesta va fi largit doar de la strada Constructorilor pana la supermarket.
Din Timisoara, troleibuzele vor avea urmatoarea oprire la Kaufland si alte statii la intersectia strazilor Petőfi Sandor cu Ferventia din Dumbravita, Petőfi cu Nicolae Balcescu, Petőfi cu Franyo Zoltan, unde este scoala, si Petőfi cu Jozsef Attila, urmand sa intoarca in sensul giratoriu de la intersectia cu bulevardul Ghioceilor. Va mai opri apoi tot pe Petőfi Sandor, langa cimitirul din localitate, iar apoi, pe rand, la intersectia cu Jozsef Attila, la primarie, la intersectia cu Eftimie Murgu, la cea cu Ferventia, la Kaufland si inapoi in oras.
Valoarea proiectului este de 17,2 milioane de lei, adica aproape 4 milioane de euro. 13 milioane de lei sunt fonduri europene nerambursabile, bani pe care nu-i mai dam inapoi. In mod normal, daca lucrarile merg conform planurilor, troleibuzele de pe linia 14 vor merge incepand din luna octombrie pana in Dumbravita.