TIMISOARA. Nu mai putin de 16 procese in doi ani, certuri si facturi umflate, in doua cimitire din Timisoara. Este vorba despre cele din Sagului si Buziasului, acolo unde, inca din 2018, Primaria nu il poate evacua pe fostul administrator, care face legea.
Astfel, reprezentantii Primariei au ajuns sa apeleze la masuri extreme, dup ce au primit zeci de reclamatii din partea oamenilor care se plangeau ca platesc taxe mult prea mari la firma care administreaza cimtirele.
Primaria a montat o ghereta de termopan chiar langa morminte, in cimitirul din Calea Sagului, si a angajat doi oameni care, de acum inainte, sunt singurii avizati sa elibere actele necesare inhumarilor sau prelungirilor de concesiuni pentru locurile de veci.
„Am scos la concurs doua posturi si am angajat doua persoane pe care le-am angajat ca inspectori contractuali pentru a fi administratori in cimitir, practic reprezentantii Primariei in cimitir.
Ceilalti purtau oamenii pe drumuri, incasau cat voiau ei, solicitau sume foarte mari. Taxa de concesiune pentru un loc de veci e de 97 de lei pe 7 ani. Ei cereau pe o factura nedetaliata, bagau alte taxe, inclusiv taxa de concesiune, insa fara sa reiasa de undeva ca aceasta concesiune costa sub 100 de lei. Au facut totul foarte confuz, pentru ca oamenii sa nu stie despre ce e vorba. Oamenii au depus declaratii si reclamatii la noi. Au cerut taxe de inhumare sau inmormantare, tot felul de denumiri”, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro Florin Ravasila, directorul Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse Est, din cadrul Primariei Timisoara.
Odata cu angajarea celor doi inspectori-incasatori in cimitire au fost puse si anunturi prin care oamenii sunt instiintati despre faptul ca inhumarile se fac doar dupa ce actele cu plata serviciilor de inhumare sunt prezentate acestora si verificate, iar „orice alta programare pentru inhumarea persoanelor decedate in cimitire, facuta de alta persoana, este ilegala si nu va fi luata in considerare”.
Practic, in prezent, in cele doua cimitire se… lucreaza in paralel, atat angajatii firmei Denis Alex – fostul administrator, cat si angajatii primariei proaspat instalati.
„In prezent, in cele doua cimitire sunt cei doi angajati ai nostri, dar si cei de la Denis Alex. Practic se lucreaza in paralel, dar oamenii trebuie sa stie ca doar la angajatii primariei se platesc toate taxele. Noi am depus la achizitii documentele necesare, ca sa scoatem la licitatie cele 3 cimitire si acum urmeaza procedura de licitatie, pana atunci urmand sa avem acesti doi colegi”, a completat Florin Ravasila.
In timp ce in cimitirul din Calea Buziasului angajatul primariei a fost primit in sediul administrativ, si de acolo isi face treaba, in Calea Sagului, cel care se ocupa de acest serviciu este obligat sa stea in ghereta, pentru ca angajatii firmei care a administrat cimitirul pana in 2018 nu i-au permis accesul. Iar autoritatile nu pot lua nicio masura in acest sens pana cand nu se vor solutiona procesele.
Detalii despre programul cu publicul si documentele necesare pentru inhumari in cimitirele aflate in administrarea Primariei Timisoara gasiti AICI.
***
Epopeea scandalurilor din cele doua cimitire din Timisoara a inceput in primavara anului 2018, atunci cand contractul pentru serviciile funerare, intretinerea si lucrarile necesare serviciilor funerare cu firma Denis Alex a incetat. Exista posibilitatea ca acesta sa fie prelungit cu pana la un an si jumatate, insa pentru ca nu au fost multumiti de servciile firmei, reprezentantii Primariei au hotarat sa incheie colaborarea.
Atunci, firma Denis Alex a refuzat sa plece si a dat in judecata Primaria. Iar de atunci, procesele si problemele intre cele doua parti se tin lant.