TIMISOARA. Dupa valul de critici iscat de propunerea primarului Dominic Fritz de a prelungi la 3 ani contractele de inchiriere pentru terenul pe care sunt garajele din cartiere, edilul a decis sa retraga proiectul de pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu Local si sa il amane pe 2021.
Intrucat pana acum fosta administratie le incheia doar pe un an pentru a-i fi mai usor sa le rezilieze cand se apuca sa faca parcari intre blocuri, iar Dominic Fritz voia sa duca procedura la 3 ani, motivand o reducere de cheltuieli si drumuri mai putine pentru oameni la Primarie, timisorenii s-au revoltat, convinsi ca actualul edil nu va continua sa amenajeze locuri de parcare.
La ultima sedina in plen, Fritz a hotarat sa nu mai supuna votului proiecul de hotarare initiat de el.
„Vrem, pe de o parte, sa debirocratizam aceste mii de contracte an de an, cred ca e un consens ca asta este intentia, pe de alta parte vrem sa ne acoperim juridic ca oricand pentru lucrari sa putem rezilia intr-un mod sigur si rapid aceste contracte. Eu retrag proiectul ca sa gasim o varianta juridica ce atinge ambele obiectivele pentru ca nu avem nicio graba acum„, a declarat primarul Dominic Fritz.
Edilul spune ca va readuce in atentia consilierilor locali un nou proiect de hotarare pe aceasta tema la inceputul anului viitor.
***
Va reamintim, in proiectul de hotarare initial, reprezentantii primariei isi motivau decizia prin faptul ca innoirea documentelor an de an, asa cum s-a intamplat pana acum, presupune folosirea multor resurse materiale si, implicit, cresterea costurilor, iar functionarii ar putea fi folositi la alte treburi.
„Vă aducem la cunoștință că termenul de 1(un) an presupune folosirea nejustificată a multor resurse materiale (hârtie, tonner, imprimante, computere, precum și uzura perifericelor..), resurse umane care se irosesc prin refacerea anuală a contractelor , iar timpul de lucru al funcționarilor care procesează și generează documentele ar putea fi folosit în alt scop al muncii de birou.
Totodată, cetățenii cărora li se încheie asemenea contracte sunt nemultumiți de termenul închirierii și de obligativitatea de a depune anual aceleași documente chiar dacă nu s-a schimbat nimic în modul în care este deținut sau folosit terenul aferent garajului”, se arata in proiectul de hotarare de consiliu local.
Proprietarii celor aproximativ 6230 de garaje care mai exista in Timisoara, in marea lor majoritate detinute legal, ar fi trebuit sa semneze, de acum, contracte de inchiriere (concesiune), pe o perioada de 3 ani.
„Astfel, propunem ca pentru terenul aferent garajelor edificate cu autorizaţie de construire pe terenul Municipiului Timişoara/Statului Român, încheierea de noi contracte de închiriere pe o perioada de 3 (trei) ani, cu titularii a caror contracte au expirat sau pentru care s-a transferat dreptul de proprietate.
Totodată propunem republicarea modelului contractului cadru de închiriere a terenurilor aflate în domeniul public sau privat al Municipiului Timisoara ori in proprietatea Statului Român, pe care sunt edificate garaje autorizate/legalizate sau edificate în baza licitatiilor publice”, se mai arata in document.
Vechea administratie a daramat in ultimii ani o multime de baterii de garaje aflate intre blocuri, in special in zona de sud a orasului, iar in loc a amenajat parcari. Astfel cartierul Soarelui a devenit primul ‘liber de garaje’ din Romania.
Astfel de constructii au fost indepartate si in zonele Girocului, Buziasului, dar si in Aradului si Lipovei.