„Am declansat un audit general la RATT, deci nu control, control este la Parcul Copiilor. In vreo 4 saptamani vom avea raspunsul. Eu sunt foarte nemultumit de RATT, aceeasi nemultumire pe care am avut-o cand eram simplu cetatean o am si acum ca primar. Am in plan sa intervin radical la aceasta regie, dar pentru asta am nevoie de un audit. Trebuie luata o decizie care sa fie cat mai inteleapta de reorganizare. Nu putem pastra structuri care sunt gauri negre„, a declarat primarul Timisoarei.
Nicolae Robu si-a exprimat nemultumirea si fata de felul in care arata mijloacele de transport in comun din oras, dar si fata de graficul de functionare.
„Daca ne uitam la situatia financiara care s-a constituit in timp, nu e suficient sa fie invinovatit exercutivul Primariei ca nu a facut platile de subventii. Incepand de la cum arata spatiul din statiile de tramvai, continuand cu starea unor mijloace de transport, cu graficul mijloacelor de transport care nu e nici pe departe optimizat, si avand in vedere acel deficit financiar urias, toate conduc la concluzia ca acolo nu a existat un management corect. Acolo exista purtatori de cuvant, eu am condus o universitate fara purtator de cuvant, fara departament de comunicare. Vad ca-si fac reclama la circulatul cu tramvaiul, chiar avem bani de platit asa ceva, cand de fapt exista deficite uriase?”, s-a intrebat Nicolae Robu.
Primarul este intrigat de pretul tramvaielor pe care vechea administratie intentiona sa le cumpere.
„Singurul mod prin care poate fi imbunatatita starea mijloacelor de transport este achizitia de tramvaie cu 3 milioane de euro bucata? Cate orase din Europa isi permit sa dea 3 milioane de euro pe un tramvai? Exista solutii mult mai ieftine prin care sa le dai confort cetatenilor… Exista tramvaie cu aer conditionat, dar nu sunt eu specialist in domeniu, am o informare preliminara. Sunt tramvaie silentioase, care arata foarte bine si cu mai putin de 1 milion de euro bucata.. Nu pot sa procedez discretionar, ci numai respectand legea, incat sa nu dam 3 milioane de euro pe un tramvai. Nu este asta prioritatea Timisoarei...”, a precizat Robu.
Intrebat daca s-ar putea intoarce la conducerea RATT fostul director adjunct, liberalul Ionut Nasleu, Robu a spus: ” Chiar credeti ca dl Nasleu duce lipsa la vreun post de director la RATT? E subsecretar de stat, are si alte oportunitati.. Si-a si dat demisia singur cand a vazut ca nu poate face nimic.”
Primarul vrea management privat la RATT
Nicolae Robu a sustinut ca se gandeste chiar la un management privat la Regia de Transport a Timisoarei, adica sa contracteze o firma care sa puna pe picioare RATT.
„Eu am in atentie si un management privat la RATT. Vom face o analiza si vom vedea ce e mai bine. Asta inseamna o licitatie internationala pentru contractarea unei firme care are competente de management al unei societati de transport in comun urban„, a spus primarul.
Cei care circula gratis cu tramvaiul in Timisoara pot sta linistiti. Robu nu restrange facilitatea. Deocamdata.
„Lista de gratuitati nu va fi restransa, dar daca ajungem la solutia managementului privat, in caietul de sarcini, sigur ca vor fi stabilite cerintele„, a adaugat Nicolae Robu.
Primarul a mai precizat ca nu poate spune cand se vor cumpara tramvaie noi la Timisoara, dar a dat asigurari ca se va intampla in mandatul sau.