TIMISOARA. Vrea sa ia masuri mai dure pentru a-i determina pe datornici sa-si plateasca darile la Primarie! Nicolae Robu anunta din nou desfiintarea Biroului de Venituri din Primaria Timisoara si trecerea la executarile silite.
Edilul sef a prezentat situatia la colectarea la Directia Fiscala a primariei a sumelor pe 2013, dar si din alti ani, din impozitele pe cladiri, terenuri si mijloace de transport, de la persoanele fizice si de la firme.
Situatia nu e tocmai roz.
„La impozitul pe cladiri, de la persoanele fizice am reusit sa incasam 56%. Totalul debitelor existente constituite din obligatii pe 2013 si obligatii pe anii anteriori. Totul ar fi insemnat 42 de milioane de lei, din care noi am incasat 22,8 milioane lei. Rata de incasare e, asadar, de 56%„, a spus Nicolae Robu.
„In 2012, rata de incasare a fost de 52%, deci avem o crestere, dar este nepermis de scazuta aceasta rata a incasarii„, a subliniat primarul Timisoarei.
In privinta impozitelor pe terenurile intravilane, tot la persoanele fizice, ar fi trebuit incasati 10,6 milioane lei, si s-a reusit colectarea doar a 4,3 milioane, ceea ce inseamna o rata a incasarilor de 42%.
La impozitul pe intravilan ar fi trebuit sa se incaseze 10,6 mil lei, s-au adunat 4,3 mil lei, ceea ce inseamna o rata de incasare, in 2013, de doar 37%, a mai dezvaluit edilul.
„La impozitul pe terenul extravilan, obligatiile de plata totale au fost de aproape 0,6 milioane lei, am incasat 0,3 milioane lei, ceea inseamna 50%. In 2012, rata de incasare a fost 53%„, a precizat Robu.
Lucrurile nu stau prea bine nici la impozitul pe masini achitat de persoanele fizice.
„La impozitul pe mijloacele de transport, am avut de incasat un total de 63,3 milioane lei, am incasat 14,4 milioane lei, adica 24%. Exact atat a fost rata de incasare si in 2012„, a mai spus Nicolae Robu
Patronii de firme au fost ceva mai harnici la achitarea darilor, insa multe dintre societati fie s-au desfiintat, fie au intrat in insolventa ori faliment.
„La cladiri am avut de incasat 99 milioane lei si am incasat 50 milioane lei, asta reprezinta 52% rata de incasare. Avand in vedere ca o parte din firme au intrat in insolventa sau au falimentat, procentajul de incasare in 2012 a fost de 55%„, arata primarul.
„Impozitul pe teren si taxa pe teren, plus extravilanul insemnau 7,5 milioane lei total debite, iar 4,7 milioane lei incasari. 65 procent de incasare, fata de 66% in 2012„, a declarat Nicolae Robu.
In privinta mijloacelor de transport ale firmelor, incasarile au crescut din impozite.
„21,7 milioane erau de incasat si am colectat 9,8 milioane, adica o rata de incasare de 47%. In 2012, rata de incasare a fost de 37%„, a adaugat Robu.
Pornind de la aceasta situatie, primarul e decis sa ii determine pe datornici sa vina si sa-si achite obligatiile.
„Am luat masuri de urmarire a colectarii veniturilor. Am ajuns la concluzia ca solutia potrivita e sa desfiintam Biroul de venituri din Primarie si sa cream un birou de urmariri venituri nefiscale, dar in acelasi timp, in Directia Fiscala se urmaresc toate veniturile, atat cele fiscale, cat si nefiscale, de tipul chirie, venituri din terenuri concesionate etc. Directia Fiscala are si experienta si o organizare mai riguroasa si un sistem informatic ce permite urmarirea acestor venituri. Masura cu care poate ar fi trebuit sa incep e trecerea la executari silite. Acum, Directia Fiscala e pregatita sa treaca la executari silite„, a spus primarul Nicolae Robu.