TIMIS. Chiar dacă trecerea dinspre martie înspre aprilie pare-se că anul acesta se face cu zgribulituri, atmosfera care a dominat a doua ediție a evenimentului „Primăvara Educației” a fost caldă, îmbietoare și dătătoare de speranță.
Acțiunea a debutat în 31 martie, la ora 14.00, la Casa de Cultură a Orașului Jimbolia, și a adunat în jur de 100 de cadre didactice din zona delimitată de localitățile Jimbolia, Sânnicolau Mare, Timișoara și până la granița de sud a județului (dar nu numai). Din binefacerile primăverii s-au ‘înfruptat’ însă și dascăli veniți din depărtare, elocvent în acest sens fiind grupul originar din Bihor.
Ca și anul trecut, evenimentul a adus în prim-plan reprezentanți ai comunităților și proiectelor educaționale inEDU, MERITO, SuperTeach și Aspire Teachers.
Marius Lobază a prezentat soluții umane de predare a intransigentei matematici, Andrada Mazilu a evidențiat necesitatea ludicului în formarea caracterului, iar Victor Miron a împărtășit din experiența acumulată de-a lungul eforturilor sale de promovare a cititului. Acesta din urmă a fost prezent la Jimbolia și a doua zi, susținând un atelier de lectură în cadrul proiectului „Ora de Poveste” organizat de Asociația „Colț de Banat”.
După încheierea prezentărilor s-a dat startul atelierelor de specialitate. Prof. înv. primar Alina Iga și Mona Vlai, în cadrul workshopului „D-ale învățătorilor” au încercat să răspundă unor provocări specifice dascălilor ciclului primar, în timp ce Daniela Doru a abordat o problemă spinoasă în cadrul atelierului „Bullying: prevenție și intervenție”. Dacă acest atelier a fost dedicat profesorilor de gimnaziu și liceu, la fel s-a întâmplat și cu cel coordonat de Adriana Bălaj: „Cum pot să cred implicarea elevilor mei?”. Nici cei care îi ghidează pe preșcolari nu au fost uitați. Aceștia au avut ocazia de a participa la atelierul „Gentuța cu praf de stele – schimb de bune practici pentru educatoare”, condus de Mariana Cristina Țerescu. Cel de al cincilea workshop, „Predare STEAM pornind de la povești”, a aparținut Andradei Mazilu și Biancăi Boroș și a reprezentat o propunere de utilizare a jocului și imaginației în procesul educațional.
Proiectul „Primăvara Educației” propune concentrarea atenției publice asupra celor două componente de bază ale sistemului educațional: profesori și elevi. În vederea atingerii unei optime livrări a informației, precum și a unei echilibrate conturări a personalității educabilului, ambele categorii trebuie să beneficieze de condițiile necesare unei permanente dezvoltări. Ediția a doua a proiectului nu doar că a oferit participanților soluții inovatoare, ci totodată a constituit un bun prilej de intercomunicare și schimb de idei. Profesorii au nevoie să fie apreciați pentru munca pe care o depun și pentru curajul de a sta în prima linie pe frontul creșterii următoarelor generații.
„Primăvara Educației” a fost organizată de asociațiile „Inițiativă în Educație” și „Colț de Banat”, fiind finanțată de Primăria și Consiliul Local Jimbolia și având următorii parteneri: Hambarul cu Carte, Casa de Cultură a Orașului Jimbolia, Muzeul Presei „Sever Bocu”, Televiziunea Jimbolia, Gal Banat-Vest, Team 4 Teen, Cufărul cu Povești, History Made Fun, Piticii Monei, Merito, Aspire Teachers, Timotion, Cărțile pe Față, AETM, Kiddoteka, România Pozitivă și Bucuria Dulapurilor Ordonate.