TIMISOARA. Dupa multe promisiuni si amanari, iata ca incepe sa prinda contur mult trambitatul proiect pe bani europeni prin care vom putea inchiria biciclete din mai multe locuri din Timisoara ca sa ajungem mai repede dintr-o zona in alta.
Inca din primavara anului trecut au fost amenajate mai multe statii cu rastele de unde se vor putea lua vechiculele pe doua roti, cel mai probabil cu ajutorul cardului RATT.
300 de biciclete isi vor gasi locul in aceste rastele, potrivit proiectului european, iar abonatii RATT vor avea intaietate.
Programul nu este deocamdata functional. Inca se lucreaza la implementarea lui.
„Este la finis proiectul sistem intermodal de transport in comun care prevede crearea de statii de biciclete in vecinatatea statiilor RATT cu gestiunea bicicletelor pe un sistem informatic modern. Primele 30 de biciclete au fost deja puse in statii la Catedrala, la Posta Mare si la mall. Intre timp vin si in celelelalte statii. Receptia finala va fi cel tarziu peste o luna si jumatate. Avem receptia peste 2 saptamani si, daca vor fi obiectii, atunci legea permite sa mai acorzi inca 1 luna pentru remedierea a ceea ce e nemultumitor. Mecanismul va fi anuntat in momentul in care dam sistemul in folosinta. Va trebui sa facem putina popularizare. Ele sunt puse pentru ca proiectul prevede punerea bicicletelor in statii. Ele nu vor putea fi imprumutate deocamdata. Daca nu vom fi multumiti la prima receptie, vom prelungi si perioada in care ele nu vor putea fi folosite„, a explicat astazi primarul Nicolae Robu.
Asadar, potrivit edilului, abia peste o luna – o luna si jumatate, vom putea inchiria aceste biciclete din preajma statiilor RATT. Nu se stie insa exact cum.
„Ca principiu se doreste incurajarea oamenilor sa foloseasca sistemul de transport in comun, avand posibilitatea sa se deplaseze intre statii sau pentru a se deplasa de la statia de transport in comun pana acolo unde au treaba. Evident ca va trebui sa se tina cont de posesia unui bilet sau abonament RATT„, mai explica Robu.
Bicicletele sunt protejate impotriva hotilor, sustine primarul Timisoarei.
„Exista supreveghere video si, pe de alta parte, sistemul e prevazut cu solutii antivandalizare. Bicicletele au elemente de securizare„, a precizat Nicolae Robu.
„Sunt 25 de statii, 11 in statiile RATT si celelalte prin vecinatate, iar valoarea proiectului este de 7,5 milioane lei cu TVA. Sunt 300 de biciclete in total„, a adaugat primarul.
***
De unde vom putea inchiria biciclete?
Rastelele vor fi amenajate pe Calea Aradului – intersectia cu str. Felix, la intersectia cu str. Liege, pe Calea Torontalului – la intersectia cu str. Bucovinei, pe Calea Aradului – piata Consiliul Europei, in Piata Marasti – statie la colt cu str. Serg. C-tin Musat si str. Oituz, in Piata Libertatii – statia spre Piata Traian, in Piata I.C. Bratianu – colt cu bulevardul Take Ionescu, pe str. Grozavescu – in spate la Posta Mare de pe bv. Revolutiei 1989, in Piata Alexandru Mocioni – statia de pe bv. Regele Carol I, in Calea Sagului – intersectia cu bv. Liviu Rebreanu, in Calea Sagului – intersectia cu str. Ana Ipatescu, pe str. Cluj – in Piata Leonardo da Vinci, pe Aleea F.C. Ripensia – intersectia cu str. 1 Decembrie, pe bv. Iosif Bulbuca – intersectie cu str. Aries, in Piata Gen. Gh. Domasneanu, in Piata Gen. Virgil Economu – colt intre str. Gheorghe Adam si Calea Dorobantilor, pe Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Divizia 9 Cavalerie, pe Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Armoniei si Ion Ionescu de la Brad, pe Calea Circumvalatiunii – intersectie cu str. Gheorghe Lazar, pe str. Lt. Ovidiu Balea – intersectie cu str. Grigore Alexandrescu, in Piata 700, pe bv. Regele Ferdinand – intersectie cu bv. 16 Decembrie 1989, intersectie bv. C.D. Loga, in Piata Badea Cartan – intersectie str. Mihail Kogalniceanu cu str. Simin Barnutiu, pe bv. Mihai Viteazu – intersectie cu bv. Victor Babes si pe bv. Gen. Ion Dragalina – intersectie cu bv. Regele Carol I.
Ce piste de biciclete vor fi reabilitate in program?
Totodata, vor fi reabilitati mai multi kilometri de piste de biciclete: de pe Calea Sever Bocu, Calea Aradului, bv. Take Ionescu, bv. Vasile Parvan, bv. Victor Babes, str. Cluj, bv. Regele Carol I, bv. Michelangelo, zona stadionului Dan Paltinisanu, bv. Gen. Ion Dragalina, bv. Brancoveanu, bv. Mihai Eminescu, bv. Iosif Bulbuca, Calea Sagului, bv. Mihai Viteazu, str. Gheorghe Lazar, Calea Circumvalatiunii, str. Moise Dobosan, bv. Cetatii, Calea Torontalului, bv. Iuliu Maniu, bv. C.D. Loga, str. Mihai Eminescu.
Proiectul “Modernizarea statiilor de transport public intermodal la nivelul polului de crestere Timisoara” dateaza de pe vremea fostei administratii. Valoarea totala a proiectului este de 7,5 milioane de lei, iar contractul semnat cu firma din Bucuresti este de 5,6 milioane de lei, la care se adauga TVA.
In cadrul municipalitatii se va forma o echipa de mentenanta care va interveni pentru remedierea oricaror probleme de functionare si care va regla si stocul de biciclete disponibile in statii, rezolvand situatii precum “zero biciclete disponibile” sau “rastel plin”, prin mutarea mijloacelor de transport pe 2 roti intre statii.