Opinia Timisoarei

Primele imagini cu viitorul Pasaj Solventul de la Timisoara. A fost finalizata actualizarea proiectului tehnic. Foto

TIMISOARA. Cu o intarziere de mai bine de o jumatate de an, a fost in sfarsit, finalizata actulizarea proiectului tehnic pentru Pasajul Solventul, iar administratia Fritz prezinta primele imagini cu viitoarea traversare pe sub cele 10 linii de cale ferata.

La Solventul sunt două proiecte de importanță strategică pentru oraș și ambele au evoluat. Podul, pentru care în prezent sunt evaluate oferte de proiectare, și Pasajul, care urmează să obțină zilele acestea autorizația de construire și de începere a lucrărilor„, a anuntat Dominic Fritz pe pagina sa de Facebook, unde a postat cateva imagini realizate de inginerii care au adus la zi documentatia.

 

Va reamintim, la finele lunii septembrie 2020 se semna contractul pentru realizarea Pasajului Solventul, iar constructorul avea la dispozitie doua luni pentru actualizarea proiectului tehnic. Finalizarea documentatiei trebuia sa fie gata in decembrie cel tarziu, dar primarul Dominic Fritz spunea in martie ca a acordat firmei o prelungire a termenului din cauza pandemiei.

Mai mult, conducerea primariei preciza tot atunci ca cel mai probabil in mai-iunie incep efectiv lucrarile la pasajul Solventul. Or, nici vorba de asa ceva.

Reprezentantii primariei se margineau tot pe atunci sa spuna ca ar fi aparut un blocaj temporar, fara alte precizari, sustinand doar ca a fost o neintelegere in sanul asocierii condusa de italienii de la Spic Internazionale, care se va ocupa de lucrari.

Valoarea contractului este de 96.717.589 lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme avand ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect si Sylc Con Trans, impreuna cu 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.

Pentru cele 28 de milioane de euro, cu tot cu TVA, Dominic Fritz isi pune nadejdea in Planul National de Redresare si Rezilienta.

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.

Nu este prima lucrare de acest tip pe care o facem. Am mai realizat una cu ani in urma in Bacau, una aproape asemanatoare, dar dificultatea acesteia este mai mare. Totul va fi realizat in 22 de luni incepand din momentul in care se va da ordinul de incepere„, declara reprezentantul Spic Internazionale, Giancarlo Zanuttini, la momentul incheierii contractului cu Primaria Timisoara.

Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

Pentru ca viitorul pasaj Solventul pe sub liniile de cale ferata sa fluidizeze cu adevarat traficul pe Inelul IV este nevoie de un nou pod peste Bega. Acesta va trebui sa asigure legatura dintr-o parte in cealalta a raului, intre B-dul Dambovita si intrarea in pasaj catre strada Garii.

Pana cand vor incepe efectiv lucrarile la Solventul, Primaria Timisoara a lansat in aprilie licitatia pentru intocmirea Studiului de Fezabilitate, respectiv a Proiectului Tehnic pentru aceasta noua conexiune.

La termenul limita din 18 mai si-au depus ofertele 3 firme. Licitatia a trecut de evaluarea tehnica, iar acum este in etapa de evaluare financiara a ofertelor.

Exit mobile version