TIMISOARA. Dupa ce in urma cu o saptamana au finalizat un pod provizoriu peste canalul Bega in zona Ghiroda, cu ajutorul caruia sa transfere cu usurinta utilajele de pe un mal pe altul, muncitorii care construiesc Centura de Sud la Timisoara s-au apucat si de primele lucrari importante in celalalt capat al traseului.
Mai precis, s-au pregatit deja platformele pentru forajele la pilotii podului care va fi ridicat la intersectia cu DN 59 Timisoara – Moravita si au inceput vineri si forajele. In acest loc se va amenaja un nod rutier care va cuprinde un pasaj si un sens giratoriu. De aici, cand Varianta de Ocolire Sud va fi gata, soferii veniti din zona Lugojului isi vor putea continua drumul spre granita cu Serbia.
Lucrari s-au desfasurat in ultima saptamana si pe alte segmente ale traseului Centurii Sud.
„In zona Utvin continua demolarile, forajele la podete, umpluturile cu pamant, stabilizarile de teren, devierile de canale ANIF. S-a mai lucrat la pilotii pasajului peste drumul existent spre Manastirea Sag si Poligon, in zona Chisoda, la elevatiile unui podet si la nivelari in cota, in zona Mosnita Noua. Totodata au continuat cercetarile arheologice in situl 7„, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
Va reamintim, realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.
La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.