TIMISOARA. Cea mai asteptata lucrare de infrastructura pe Autostrada Vestului, finalizarea segmentului lipsa de pe Lugoj – Deva, a intrat intr-o noua etapa.
In timp ce constructorul lucreaza acum la reproiectarea tronsonului de nici 10 km, specialistii au intrat in teren si fac investigatiile geotehnice.
„Antreprenorul obiectivului de investiții Autostrada A1 Lugoj –Deva, Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D, a început investigațiile geotehnice pe teren. Echipele specializate lucrează cu cinci instalații de forat„, anunta reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
Este de asteptat ca muncitorii asocierii condusa de UMB sa treaca la pregatirea efectiva a santierului si demararea lucrarilor in luna mai, dupa termenul avansat acum cateva luni de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Va reamintim, in luna octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o pentru finalizarea lucrărilor la autostrada A1, pe sectorul ramas nefacut intre Margina si Holdea, pentru a putea merge, in sfarsit, neintrerupt de la Timisoara pana la Sibiu pe soseaua de mare viteza. Finalizarea autostrazii va pune capat si calvarului soferilor de pe Drumul National 68A.
Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva in lipsa tronsonului de autostrada.
Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale cu cate o cale de circulatie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.