Opinia Timisoarei

Primele sapaturi pe traseul celei de-a treia descarcari de pe Autostrada Vestului catre Timisoara, pe care vor circula 30.000 de masini zilnic, cu 100 km/h

TIMISOARA. Dupa ce in luna martie a fost dat ordinul de incepe a lucrarilor, predate amplasamentul si bornele de reper pentru contractul de proiectare si executie a drumului de legatura de la Autostrada Vestului catre Sanandrei, iar la inceputul lunii iulie a fost emisa si Autorizatia de Constructie, au loc primele miscari pe viitorul santier.

Mai precis, la finele saptamanii trecute a inceput cercetarea arheologica.

Descarcarea de sarcina arheologica este realizata de specialisti ai Muzeului Judetean din Satu Mare, transmit reprezentantii DRDP Timisoara.

Va reamintim, ministrul Transporturilor Catalin Drula a anuntat recent ca e asteptat proiectul tehnic, aflat inca in grafic, iar in septembrie muncitorii s-ar putea apuca efectiv de lucru.

Avem contract de proiectare si executie. Sunt sase luni pentru proiectare. Aceasta nu e incheiata. Vine Proiectul Tehnic in saptamanile urmatoare si trecem la executie. Am semnat in martie, 6 luni se implinesc in septembrie. De atunci curg cele 18 luni pentru constructie. E un contract ce nu are blocaje, am facut exproprierile, nu sunt motive… E un Studiu de Fezabilitate recent, nu uitat in sertar, n-ar trebui sa fie probleme in derulare„, a precizat ministrul Transporturilor in 4 iulie.

Aproape 30.000 de masini vor circula zilnic cu 100 km/h pe drumul de 10 kilometri

Contractul a fost castigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului trecut. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garantie a lucrarii este de 7 ani.

„Traseul drumului de legătură începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de circa 10 km”, explicau recent pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii DRDP Timisoara.

Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.

Durata de executie a contractului este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor.

Va reamintim, drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.

Exit mobile version